Skocz do zawartości

Zbyt mała różnica napięcia stanu niskiego oraz wysokiego wykrywanych przez RPi


grucha532

Pomocna odpowiedź

Witam,

Jestem laikiem więc przepraszam z góry z tak banalne pytanie lecz nie znalazłem na nie odpowiedzi w internecie...

Otóż mam urządzenie które posiada płytkę PCB, której rozgryźć mi się nie udało dlatego też chciałem użyć trzech diod LED jako input do mojego projektu. Diody te wyłączone mają napięcie 2,2V, a włączone 2,5V. Jest to zbyt mała różnica, aby RPi wykrył 2,2V jako stan niski oraz 2,5V jako stan wysoki. Czy mógłby ktoś udzielić jakiejś wskazówki, która pomoże mi znaleźć rozwiązanie ww. problemu?

 

Dziękuję z góry!

Link do komentarza
Share on other sites

@grucha532 Raspberry Pi pracuje z napięciem logicznym 3,3 V (dlatego mogą być problemy z wykrywaniem stanu wysokiego i niskiego, przy takiej niewielkiej różnicy)

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale masz urządzenie które sygnalizuje (np. jakieś stany pracy) za pomocą diod LED. I chcesz podłączyć sygnały sterujące do Raspberry Pi aby odczytać te stany i napisać swój program. Możesz spróbować użyć konwertera stanów logicznych np. https://botland.com.pl/pl/konwertery-napiec/2259-konwerter-poziomow-logicznych-dwukierunkowy-4-kanalowy-sparkfun-bob-12009.html 

Bardzo możliwe że przed diodami są rezystory ograniczające napięcie, a np. sygnał sterujący pochodzi z mikrokontrolera który pracuje z napięciem logicznych 5V 

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć,