Skocz do zawartości

Pytanie o wybór kolejnego kursu


Ruby

Pomocna odpowiedź

Witajcie!


Od niedawna mam przyjemność uczenia się z kursu Elektronika 1 z fenomenalnym zestawem do tego 😄 i jestem pod takim wrażeniem że  aż pojawił się mały problem. Ale od początku... trafiłem tu przez chęć kupienia Maliny. Chciałem najpierw kupić z oficjalnej strony przez Botland RPi z dodatkami (klawiatura mysz itp.) i to nawet w podobnej cenie co ten zestaw z FORBOT. Doszedłem do wniosku jednak że  lepiej kupić pakiet FORBOTA bo tak przynajmniej się czegoś nauczę, i nie wydam pieniędzy w błoto a co ważniejsze nie zepsuje maliny przez własną niewiedzę. Więc zacząłem wczytywać się w kurs elektroniki i dosłownie po pierwszej lekcji kursu zamówiłem zestaw do elektroniki kurs 1.


Aktualnie będę zaczynał lekcję numer 5. I zacząłem zastanawiać się nad kolejnymi kursami i powiem szczerze że nie mam pojęcia do czego przejść dalej.

1. RPi kusi, ale cenowo jest dla mnie wysoko (studiuję i nie pracuję aktualnie + brak czasu na prace przez praktyki) no i musiał bym chwilę odkładać.
2. Kurs elektroniki brzmi zachęcająco ale w sumie jest w tym drugim dziale dla zaawansowanych bardziej więc też tu sprawa nie jest prosta.

3. Kurs Arduino 1 - zaczynam się nad tym zastanawiać ale  nie wiem. Z jednej strony jest tam C a mi bliżej do języków skryptowych więc z mojej wiedzy to bardzie RPi z pythonem. Ale z drugiej strony mam do napisania projekty 3 w c/c++ na studia  plus minus do grudnia i mogło by mnie to zmotywować do nauki języka. (Szybkie pytanie czy w Arduino można pisać w C++ czy tylko C?)
4. Kurs lutowania, gdzie nigdy na oczy nie widziałem lutownicy na żywo może raz  i raz miałem w ręce ale nie lutowałem nigdy. Też kuszące  ale poziom skomplikowania wydaje się być duży.

5.  Kurs techniki cyfrowej... nie wiem czy nawet można się za to brać po pierwszym kursie elektroniki i czy drugiego nie potrzeba ale też brzmi kusząco.