Skocz do zawartości

Mam pomysł na pierwszy mini projekt z Arduino?


tomek631

Pomocna odpowiedź

Cześć wszystkim,

Zaczne od tego że jestem początkującym, ostatni projekt z mikrokontrolerów robiłem na studiach 5 lat temu (Udało mi się zaprogramować grę PONG na Atmedze16 + matrycy led na płytkach stykowych) 🙂 Także co nieco wiem, ale sporo zapomniałem, natomiast szybko się ucze ale najtrudniejsze początki i jakoś ciężko przezwyciężyć tego lenia 🙂 

Wiem że sporo studentów opierało własnie swoje projekty na arduino i sobie bardzo chwaliło - więc pomysł jego zakupu już tlił mi się w głowie.

Ostatnio weszła mi z powrotem zajawka na elektronike, planowałem sobie kupić arduino do zabawy, ale nic tak nie motywuje jak jakiś cel, dlatego od kilku miesięcy tlił mi się w głowie jakiś pomysł.

Mianowicie, na myśli mam prosta, zdalnie sterowana zapadnia/lub otwierany zawias? Która mogłaby być uruchamiana albo w okreslonych godzinach, albo zdalnie z telefonu lub za pomocą pstryczka. Chodzi poprostu o karmienie zwierzaczka w klatce bez koniecznosci wstawania z łóżka 🙂 Przygotowany pokarm poprostu spadał by do klatki. 

Oczywiście pojawiło się sporo pytań, na które ciężko samemu sobie odpowiedziec..a których brak odpowiedzi czasem demotywuje do dalszego dzialania.. a więc:

- jako że miałby to być całkowicie niezależny układ, chciałem zasilić go bateriami. Sporo się naszukałem i dowiedziałem że teoretycznie w arduino jest to możliwe, i widziałem w sklepach że jest coś ala koszyczek z bateriami/złączka? Czy takie układy można podpiąć do każdego arduino (uno np?)

- zastanawiałem się co by było lepsze, bluetooth czy wifi, chciałem jednak móc odpalać to zdalnie, więc fajnie by było jednak jakby to było wifi. teraz znowu pytanie, który model arduino byłby w porządku?

- szukałem jakichś elektrozawiasów/zapadni? które można łatwo spiąć z układem ale ciężko mi było znaleźć. Czy coś takiego/podobnego w ogole istnieje? Co mogłoby być moją 'zapadnią'?