Skocz do zawartości

Otwieranie drzwi domofonu telefonem z androidem


Majster_Luk

Pomocna odpowiedź

Witam

Mam taki pomysł i chciałbym go w przyszłości zrealizować ale nie wiem gdzie i czego szukac:

Mam w mieszkaniu domofon do którego chciałbym podłączyć układ wifi i który odbierałby sygnał z mojego telefonu. Będąc na zewnątrz mógłbym telefonem otwierać drzwi do klatki schodowej.

Zasilanie pobierane z domofonu w mieszkaniu. To fakt że jestem jeszcze początkującym elektronikiem ale mam właśnie taki cel. 

Problem w tym że wśród tyłu układów sterowania sygnałem wifi nie wiem czego szukać. 

Proszę o radę 

Dziękuję i pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

To jest stary domofon że zwykłą słuchawka jak w starych telefonach. 

Kamienica z około lat 60tych więc bardzo w to wątpię żeby był cyfrowy🤔

 

Widziałem podobne rozwiązanie tego co chce zrobić ale tam ktoś wykorzystał stary telefon z fotodioda na wyświetlaczu. Kiedy dzwonisz na ten numer to przy sygnale przychodzącym wyświetlacz się włącza fotodioda reaguje itd. 

Chciałbym zbudować kompletny układ do otwierania drzwi z wykorzystaniem obsługi wifi. 

Całość podłączona przekaznikiem  do przewodu otwierania drzwi. 

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Nie podałeś zbyt dużo informacji, to też trudno się odnieść. Traktujesz ten projekt jako naukę czy też zależy Tobie na najprostszym, najtańszym rozwiązaniu? Planujesz samemu zaprojektować i  zlutować płytkę czy też złożyć zestaw z modułów (np. moduł z procesorem, moduł z wyjściem przekaźnikowym itp.)? 

Jedną z opcji, pewnie nie za optymalną, jest ESP8266, do którego podłączony jest przekaźnik, integracja z Firebase'em oraz prosta aplikacja na androida, w której logujesz się i sterujesz przekaźnikiem. Stosunkowo prosty projekt. Jeśli interesuje Cię ta opcja i potrzebujesz ewentualnej pomocy, pisz.   

 

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.