Skocz do zawartości

Otwieranie drzwi domofonu telefonem z androidem

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam

Mam taki pomysł i chciałbym go w przyszłości zrealizować ale nie wiem gdzie i czego szukac:

Mam w mieszkaniu domofon do którego chciałbym podłączyć układ wifi i który odbierałby sygnał z mojego telefonu. Będąc na zewnątrz mógłbym telefonem otwierać drzwi do klatki schodowej.

Zasilanie pobierane z domofonu w mieszkaniu. To fakt że jestem jeszcze początkującym elektronikiem ale mam właśnie taki cel. 

Problem w tym że wśród tyłu układów sterowania sygnałem wifi nie wiem czego szukać. 

Proszę o radę 

Dziękuję i pozdrawiam

To jest stary domofon że zwykłą słuchawka jak w starych telefonach. 

Kamienica z około lat 60tych więc bardzo w to wątpię żeby był cyfrowy🤔

Widziałem podobne rozwiązanie tego co chce zrobić ale tam ktoś wykorzystał stary telefon z fotodioda na wyświetlaczu. Kiedy dzwonisz na ten numer to przy sygnale przychodzącym wyświetlacz się włącza fotodioda reaguje itd. 

Chciałbym zbudować kompletny układ do otwierania drzwi z wykorzystaniem obsługi wifi. 

Całość podłączona przekaznikiem  do przewodu otwierania drzwi. 

• Lubię! 1

Nie podałeś zbyt dużo informacji, to też trudno się odnieść. Traktujesz ten projekt jako naukę czy też zależy Tobie na najprostszym, najtańszym rozwiązaniu? Planujesz samemu zaprojektować i  zlutować płytkę czy też złożyć zestaw z modułów (np. moduł z procesorem, moduł z wyjściem przekaźnikowym itp.)? 

Jedną z opcji, pewnie nie za optymalną, jest ESP8266, do którego podłączony jest przekaźnik, integracja z Firebase'em oraz prosta aplikacja na androida, w której logujesz się i sterujesz przekaźnikiem. Stosunkowo prosty projekt. Jeśli interesuje Cię ta opcja i potrzebujesz ewentualnej pomocy, pisz.   

Bardzo dziękuję za podpowiedź.