Skocz do zawartości

Rady dla Początkującego programisty C++


Catmanisko

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry, mam lat 17 i jestem w technikum elektronicznym.
Niedawno skończyłem kurs programowania C++ (po angielsku był) obejmujący między innymi:
-OOP 
-pointers
-operator overloading
-inheritance 
-polymorphism
-Exception Handling
-Smart Pointers
-Lambda Expressions
-fundamenty STL

postarałem się aby każde zagadnienie powyżej zrozumieć i wyćwiczyć. 

przede wszystkim chcę się uczyć i zdobywać doświadczenie, widzę przed sobą sporo możliwych ścieżek do obrania i chciałbym poznać państwa zdanie która z nich w dłuższej perspektywie da mi najwięcej korzyści:
- Dalsze kształcenie się w tajnikach bibliotek C++ i STL
- Nauka Qt 
- Nauka OpenGL
- Rozwój projektów
- leetcode'y, Hackerrank'i, codingame'y, tego typu serwisy przygotowujące na rozmowy rekrutacyjne
- szukanie pracy na pół etatu 
- nauka innych języków programowania np: java, python, C,C#, Rdza 
- SQL itd

Tego jest za dużo nie wiem co wybrać, chciałbym poznać państwa zdanie co jest warte co nie jest, dlaczego itd.

z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Link do komentarza
Share on other sites

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Dalsze kształcenie się w tajnikach bibliotek C++ i STL

Biblioteki zwykle opanowuje się na bieżąco zależnie od projektu. Jaki projekt masz to szukasz odpowiednich bibliotek i czytasz dokumentację. Nauka na pamięć nie ma w tym przypadku sensu, bo to za często się zmienia.

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Nauka Qt 

Nie spotykam się zbyt często z aplikacjami w Qt, więc raczej to nie jest zbyt rozsądny wybór.

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Nauka OpenGL

OpenGL jest przydatny, ale też... Większość gier obecnie korzysta z gotowych rozwiązań jak Unity3D czy Unreal Engine. Z mojej biblioteki Steam (dość pokaźnej) na jednej ręce policzę gry mające własny silnik...

Tutaj prędzej praktyczne jest OpenCL, bo otwiera drogę do SI i BigData oraz analizy danych w czasie rzeczywistym.