Skocz do zawartości

Rady dla Początkującego programisty C++


Catmanisko

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry, mam lat 17 i jestem w technikum elektronicznym.
Niedawno skończyłem kurs programowania C++ (po angielsku był) obejmujący między innymi:
-OOP 
-pointers
-operator overloading
-inheritance 
-polymorphism
-Exception Handling
-Smart Pointers
-Lambda Expressions
-fundamenty STL

postarałem się aby każde zagadnienie powyżej zrozumieć i wyćwiczyć. 

przede wszystkim chcę się uczyć i zdobywać doświadczenie, widzę przed sobą sporo możliwych ścieżek do obrania i chciałbym poznać państwa zdanie która z nich w dłuższej perspektywie da mi najwięcej korzyści:
- Dalsze kształcenie się w tajnikach bibliotek C++ i STL
- Nauka Qt 
- Nauka OpenGL
- Rozwój projektów
- leetcode'y, Hackerrank'i, codingame'y, tego typu serwisy przygotowujące na rozmowy rekrutacyjne
- szukanie pracy na pół etatu 
- nauka innych języków programowania np: java, python, C,C#, Rdza 
- SQL itd

Tego jest za dużo nie wiem co wybrać, chciałbym poznać państwa zdanie co jest warte co nie jest, dlaczego itd.

z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Link do komentarza
Share on other sites

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Dalsze kształcenie się w tajnikach bibliotek C++ i STL

Biblioteki zwykle opanowuje się na bieżąco zależnie od projektu. Jaki projekt masz to szukasz odpowiednich bibliotek i czytasz dokumentację. Nauka na pamięć nie ma w tym przypadku sensu, bo to za często się zmienia.

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Nauka Qt 

Nie spotykam się zbyt często z aplikacjami w Qt, więc raczej to nie jest zbyt rozsądny wybór.

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Nauka OpenGL

OpenGL jest przydatny, ale też... Większość gier obecnie korzysta z gotowych rozwiązań jak Unity3D czy Unreal Engine. Z mojej biblioteki Steam (dość pokaźnej) na jednej ręce policzę gry mające własny silnik...

Tutaj prędzej praktyczne jest OpenCL, bo otwiera drogę do SI i BigData oraz analizy danych w czasie rzeczywistym.

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- Rozwój projektów

To jest bardzo dobry wybór. Im więcej ciekawych projektów masz w portfolio tym więcej firm do Ciebie uderza 😉 

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- leetcode'y, Hackerrank'i, codingame'y, tego typu serwisy przygotowujące na rozmowy rekrutacyjne

Prędzej hackathony lub gamejam'y gdzie możesz przedstawić swoje aktualne umiejętności. Przygotowania do rozmów rekrutacyjnych też są ważne, ale bez doświadczenia i umiejętności zbędne, bo żadna firma Cię nie będzie chciała... Z drugiej strony jak będziesz potrafił zrobić dobrą robotę, to nawet jak odpowiesz źle na jakieś pytanie to i tak raczej dostaniesz posadę.

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- szukanie pracy na pół etatu 

Po bootcampie ciężko dostać pracę bez doświadczenia. Mało firm jest na tyle odważnych, by coś dać. Najprędzej mógłbyś dostać nieodpłatny staż (lub odpłatny jak udałoby Ci się przejść przez UP).

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- nauka innych języków programowania np: java, python, C,C#, Rdza 

Moim zdaniem wystarczą 3 typy jęzków (4) - Python, JavaScript, C++ i C#/Java. Potem niezależnie do którego języka usiądziesz to sobie powinieneś poradzić, bo większość to kopia (poza starymi językami - ASM, BASIC oraz typowymi dla FPGA - VHDL/Verilog).

11 godzin temu, Catmanisko napisał:

- SQL itd

SQL się przydaje, ale takie umiejętności najlepiej rozwijać w praktyce.

---

Ogólnie moja opinia jest taka, że powinieneś poćwiczyć na jakichś "żywych" projektach - zrobić sobie jakieś aplikacje ułatwiające Ci życie i pracę z komputerem jednocześnie próbując wdrażać w nie nowe rozwiązania - bazy danych, analizę obrazu etc. Nie śpiesz się, bo się wypalisz (wiem z doświadczenia).

  • Lubię! 1
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dnia 26.12.2021 o 14:02, H1M4W4R1 napisał:
Dnia 26.12.2021 o 02:51, Catmanisko napisał:

- Nauka Qt 

Nie spotykam się zbyt często z aplikacjami w Qt, więc raczej to nie jest zbyt rozsądny wybór

Ja uważam, że to fajna biblioteka do nauki tworzenia GUI. Używana np. w 3dMarku. Używałem czasami jak się okazywało, że zamiast lini poleceń potrzebne jest GUI. 

Dnia 26.12.2021 o 14:02, H1M4W4R1 napisał:
Dnia 26.12.2021 o 02:51, Catmanisko napisał:

- Nauka OpenGL

OpenGL jest przydatny, ale też... Większość gier obecnie korzysta z gotowych rozwiązań jak Unity3D czy Unreal Engine. Z mojej biblioteki Steam (dość pokaźnej) na jednej ręce policzę gry mające własny silnik...

Raczej Vulkan czy DirectX... OpenGL jest jak to się mówi "legacy". 

Unity czy Unreal to dobry pomysł. A może jednak Godot, a może kontrybucja do projektu godot.org. Taka kontrybucja na początku nie jest łatwa, ale jest to wielki plus podczas rozmowy z przyszłym pracodawcą... 

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.