Skocz do zawartości

Kopnięty prądem... problem z instalacją elektryczną

Lucasyno

Pomocna odpowiedź

Przepraszam za głupi tytuł - ale nie wiedziałem co napisać.

Sprawa dot. instalacji w mieszkaniu, ale od początku:
pewnego razu korzystałem z sokowirówki - obsługiwałem ją jedną ręką a drugą wyjmowałem naczynia ze zmywarki w pewnym momencie zostałem popieszczony przez 230V (wnioskuję po sile pieszczot). I tu moje pytanie, co może być nie tak - skopana instalacja, przebicie na obudowie któregoś urządzenia, inne??? Czy można jakoś sprawdzić czy zachodzi przepływ prądu między tymi dwoma urządzeniami za pomocą multimetru???

W temacie energii elektrycznej jestem zielony. Powyższa sytuacja zachęciła mnie do nauczenia się podstaw, dlatego przerabiam kursy elektroniki ze stronki. Jak skończę przejdę do wyższych napięć 😜

Jedno albo oba twoje urządzenia nie mają podłączonego przewodu PE możesz sprawdzić które z nich badając je zwykłym próbnikiem neonowym. Tam gdzie zaświeci na obudowie jest przebicie. Instalację powinien przejrzeć uprawniony elektryk i to lepiej wcześniej niż za późno.

• Lubię! 1

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

(edytowany)

Zrobiłem pomiar napięcia AC multimetrem - jedna końcówka do obudowy sokowirówki, druga do obudowy zmywarki. Pokazało 233V. Zrobiłem też pomiar między sokowirówka a kranem - również 230V 🤯. Natomiast między zmywarka a kranem brak napięcia (pokazało 1V). Jak to rozumieć???

Edytowano przez Lucasyno