Skocz do zawartości

Czy istnieje zamiennik do kondensatora: RJG 35V 63uF?


daniel_111

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem początkującym w tym temacie wiec pytanie może wydać się dziwne..

Otóż na zasilaczu nagrywarki są wylane az trzy kondensatory: 6,3V 1200uF, 6,3V 330uF i właśnie ten "feralny" 35V 63uF. Piszę feralny gdyż nie mogę nigdzie znaleźć dokładnie takiego zas dwa pierwsze kupiłem bez trudu. I właśnie pytanie jak w temacie czy są "zamienniki" jeśli w ogóle można to tak nazwać czy można po prostu użyć kondensatora o większej pojemności/mocy?

Bardzo Bym prosił o porade co mogę w zamian wstawić zamiast tego kontestatora, ewentualnie gdzie kupić ten "feralny".

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

58 minut temu, daniel_111 napisał:

I właśnie pytanie jak w temacie czy są "zamienniki" jeśli w ogóle można to tak nazwać czy można po prostu użyć kondensatora o większej pojemności/mocy?

Ogólnie wstawienie innego kondensatora jest jak najbardziej OK, ale pojemności nie zmieniasz (w przypadku dużej różnicy może spowodować nawet uszkodzenie obwodu, chociaż to skrajne przypadki).

Szukasz kondensatora o takiej samej (lub mocno zbliżonej) pojemności oraz takim samym lub większym napięciu. Dla przykładu zamiast 35V 63uF możesz użyć 63V 63uF (https://lcsc.com/product-detail/Aluminum-Electrolytic-Capacitors-Leaded_AISHI-Aihua-Group-ERJ1JM470E12OTG_C2990944.html).

Osobiście komponenty zwykle kupowałem z LCSC, ale obecnie dolar drogi 😞 Możesz poszukać gdzieś w EU.

A kondensatora nie możesz znaleźć, bo obecnie rzadko spotyka się takie we współczesnym sprzęcie elektronicznym.

Link do komentarza
Share on other sites

Dziękuje za szybką odpowiedź. Na allegro znalazłem o nieco większej pojemności i tym samym napięciu:

https://allegro.pl/oferta/audiofilski-nichicon-fg-100uf-63v-3-szt-655-10839795288    albo: