Skocz do zawartości

Dzielnik napięcia dla urządzenia pracującego w 5V do Analog Read działającym do 3.3V


arek1996

Pomocna odpowiedź

Witam, 

Jestem dość zielony jeśli chodzi o dobieranie rezystorów do dzielnika napięcia, a potrzebuje z urządzenia pracującego do 5V zmniejszyć proporcjonalnie napięcie do 3.3V. Zakładam że to będzie się proporcjonalnie rozkładać jeśli zrobię to w ten sposób? Czy trzeba użyć może jakiegoś konwertera stanów poziomów logicznych?

I jakie rezystory dobrać żeby napięcie spadło do 3.3V?

Link do komentarza
Share on other sites

26 minut temu, arek1996 napisał:

Zakładam że to będzie się proporcjonalnie rozkładać jeśli zrobię to w ten sposób

Powinno

26 minut temu, arek1996 napisał:

I jakie rezystory dobrać żeby napięcie spadło do 3.3V?

A czym mierzysz to 3.3V i jakie jest źródło napięcia 5V?  Bo dokładnie to raczej rezystorów nie dobierzesz. Albo jakiś precyzyjny potencjometr (np. 47k, ale to zależy od obu czynnikþów), albo po prostu rezystory 22k i 33k i skalibrować pomiar (napięcie będzie niższe, ok 3V).

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Musisz znać maksymalne mierzone napięcie oraz wydajność prądową mierzonego źródła. 

Jeśli mierzone napięcie ma dużą rezystancje wewnętrzną to należy zastosować wtórnik - najlepiej na wzmacniaczu operacyjnym gdyż RW wejścia analogowego jest na poziomie 100k co może mieć wpływ na pomiar 

 

Edytowano przez _LM_
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
19 godzin temu, ethanak napisał:

Powinno

A czym mierzysz to 3.3V i jakie jest źródło napięcia 5V?  Bo dokładnie to raczej rezystorów nie dobierzesz. Albo jakiś precyzyjny potencjometr (np. 47k, ale to zależy od obu czynnikþów), albo po prostu rezystory 22k i 33k i skalibrować pomiar (napięcie będzie niższe, ok 3V).

Mam taki czujniczek:
https://botland.com.pl/czujniki-gazow/3029-czujnik-tlenku-wegla-i-latwopalnych-gazow-mq-9-polprzewodnikowy-modul-niebieski-5904422359287.html