Skocz do zawartości

Programista układów wbudowanych


Oleski21

Pomocna odpowiedź

Cześć, 

jestem studentem 4 semestru(no dokładnie to za miesiąc będzie 4 😅) AiRu. Jak wiadomo kierunek jest dość szeroki i obejmuje wiele dziedzin, a sam automatyk może pracować w wielu zawodach, więc wraz z czasem zacząłem rozmyślać, w którym kierunku dokładnie pójść. Już w technikum mechatronicznym miałem styczność mikrokontrolerami i podstawami programowania PLC-LAD/FBD/STL oraz Arduino. Moja wiedza na temat elektroniki jest dość podstawowa, wiem jak coś działa teoretycznie, a czasem nawet i w praktyce lub samemu się douczam. Obecnie jestem w trakcie czytania książki pt "Wprowadzenie do mikrokontrolerów AVR, od elektroniki do programowania" i działam ze znajomym tworząc robota mobilnego sterowanego na ESP32-Cam przez komendy z Discord'a i będąc szczerym sprawa mi to nie lada frajdę, czuję się jakbym układał klocki Lego. Wracając do głównego wątku- chciałbym iść w kierunku programisty układów wbudowanych, przeszukałem internet no i wymagania są różne jeśli chodzi o Junior Developera. W czerwcu chciałbym znaleźć pracę, przez co będę mieć około 3-4 miesiące na pełne skupienie na nowym zawodzie.


Moja wiedza obecnie obejmuje:
-Podstawy elektroniki
-Podstawy programowania w C/C++, liznąłem pythona i korzystałem z frameworku QT: dokładniej mówiąc wszystko i nic, wiem jak działają poszczególne komendy, napiszę sam prosty program jak kalkulator, prześlę requesty do sterownika- tego typu wiedza. 
-Oraz inna wiedza techniczna wyciągnięta z technikum- pneumatyka, silniki, plc, styczniki itd. Również wiedza podstawowa

 Moje pytanie brzmi- czego się dokładnie uczyć, na jakim sterowniku, jakich języków, być może nawet jakich projektów się podejmować, żeby w 4 miesiące(jeśli jest to możliwe) nabyć wiedzę, która pozwoli mi nie odpaść podczas  rekrutacji 🤔

Link do komentarza
Share on other sites