Klocmajster Napisano Luty 19, 2023 Udostępnij Napisano Luty 19, 2023 Dzień dobry. jestem kompletnie zielony. Potrzebuje podłączyć do arduino uno ekran LCD z konwerterem i2c, czujnik ciśnienia bmp280, i jeszcze inne. Problem jest, bo na płytce mam tylko po jednym pinie scl i sda. Mam połączyć wszystkie piny scl i wszystkie piny sda kilku czujników i podłączyć to do tych 2 pinów na arduino? dziekuje Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Treker (Damian Szymański) Luty 19, 2023 Udostępnij Luty 19, 2023 @Klocmajster witam na forum 🙂 Tak, w przypadku I2C wystarczy wszystkie SCL i SDA połączyć w jednym miejscu. Pamiętaj jednak, że linie te musza być wyposażone w rezystory podciągające, a każdy czujnik musi mieć inny adres. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Klocmajster Luty 19, 2023 Autor tematu Udostępnij Luty 19, 2023 2 minuty temu, Treker napisał: @Klocmajster witam na forum 🙂 Tak, w przypadku I2C wystarczy wszystkie SCL i SDA połączyć w jednym miejscu. Pamiętaj jednak, że linie te musza być wyposażone w rezystory podciągające, a każdy czujnik musi mieć inny adres. Konwerter ekranu ma rezystor wbudowany, czujniki bmp280 chyba nie. Do każdej lini SCL i SDA z osobna powinienem przylutował rezystor? Gdzie znaleźć wartość ohm dla czujników ? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Treker (Damian Szymański) Luty 19, 2023 Udostępnij Luty 19, 2023 @Klocmajster nie, w przypadku I2C potrzebna jest tylko jedna para rezystorów - niezależnie od liczby podłączonych czujników. Dlaczego tak jest? Opis ten znajdziesz w tym miejscu: https://forbot.pl/blog/kurs-stm32l4-zewnetrzna-pamiec-eeprom-i2c-id47820 Jest to fragment kursu STM32, ale początek o I2C jest uniwersalny, więc zachęcam do lektury 🙂 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...