Skocz do zawartości

Jak podłączyć wiele czujników I2C do Arduino UNO?

Klocmajster

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry. 
jestem kompletnie zielony. Potrzebuje podłączyć do arduino uno ekran LCD z konwerterem i2c, czujnik ciśnienia bmp280, i jeszcze inne. Problem jest, bo na płytce mam tylko po jednym pinie scl i sda. Mam połączyć wszystkie piny scl i wszystkie piny sda kilku czujników i podłączyć to do tych 2 pinów na arduino?

dziekuje 

@Klocmajster witam na forum 🙂

Tak, w przypadku I2C wystarczy wszystkie SCL i SDA połączyć w jednym miejscu. Pamiętaj jednak, że linie te musza być wyposażone w rezystory podciągające, a każdy czujnik musi mieć inny adres.

2 minuty temu, Treker napisał:

@Klocmajster witam na forum 🙂

Tak, w przypadku I2C wystarczy wszystkie SCL i SDA połączyć w jednym miejscu. Pamiętaj jednak, że linie te musza być wyposażone w rezystory podciągające, a każdy czujnik musi mieć inny adres.

Konwerter ekranu ma rezystor wbudowany, czujniki bmp280 chyba nie. Do każdej lini SCL i SDA z osobna powinienem przylutował rezystor? Gdzie znaleźć wartość ohm dla czujników ?

@Klocmajster nie, w przypadku I2C potrzebna jest tylko jedna para rezystorów - niezależnie od liczby podłączonych czujników. Dlaczego tak jest? Opis ten znajdziesz w tym miejscu: https://forbot.pl/blog/kurs-stm32l4-zewnetrzna-pamiec-eeprom-i2c-id47820 Jest to fragment kursu STM32, ale początek o I2C jest uniwersalny, więc zachęcam do lektury 🙂

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

O ile pamietam to konwerter lcd właśnie nie ma rezystorów (kiedyś się na to nabrałem).