Skocz do zawartości

Proste pytanie: jak włączać i wyłączać RPI4 za pomocą zmiany stanu przekaźnika?


orbers

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry!

Jestem nowy na forum, wybaczcie braki znajomośći podstaw rapsberry pi :)

Posiadam rapsberry pi4 i potrzebuję, aby przechodziło w stand by i włączało się przy zmianie stanu przekaźnika.

Konkretnie np obwód zamknięty rpi wyłącza się, obwód otwarty załącza się.

Nie mam pojęcia jak podejść do tematu ze strony programistycznej.

Proszę o pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć!

Chodzi mi tylko o przechodzenie w stan taki jak po wybraniu w menu "shutdown".

System to Linux.

On przechodzi tak jakby w stan stand by?

Dużo pytań, mało wiedzy niestety jestem początkującym użytkownikiem. Elektronicznie poradzę sobie bez problemu, jednak programowanie...

Link do komentarza
Share on other sites

Tu nic nie trzeba programować.

Zwarcie pinu 5 do masy powoduje wybudzenie rpi. Podobnie po wpisaniu do config.txt odpowiedniego parametru możesz wywołać shutdown poprzez zwarcie do masy dowolnego pinu.

Szukaj w google pod hasłem "rpi on off button".

Jedyne co musisz zrobić to jakiś prosty układzik (np. na 555), który zmienia stan styków przekaźnika na impuls.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Cześć!