Skocz do zawartości

Podłączenie pompy wody do Arduino przez przetwornicę step-up

MattBlue

Pomocna odpowiedź

Witam,

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że w temacie elektroniki jak i Arduino jestem początkujący. Jako swój pierwszy projekt chciałbym zrobić nawadnianie kwiatka(klasyka). Z tego co już wiem to nie mogę podłączyć pompy wody bezpośrednio do Arduino bo je uszkodzę i należy użyć osobnego zasilania oraz użycia np. przekaźnika. Zastanawia mnie jednak czy jest możliwość użycia przetwornicy step-up np. takiej (link) Na forum nie znalazłem nigdzie takiej informacji a wszędzie w internecie ludzie używają np. przekaźnika i osobnego zasilania.

Z tego co było opisane w kursie to wydajność linii wyjściowej Arduino to jakieś 20mA. Maksymalny prąd jaki daje taka przetwornica to 5A a pompa wody np taka (link) to pobór 300 mA. Zastanawiałem się co jeśli podłączyć wyjście cyfrowe 5V do takiej przetwornicy która wydajność prądu ma wiekszą i na jej drugim końcu podłączyć pompę wody. Oczywiście przetwornicę można zmienić na taką z niższymi parametrami ale chodzi mi czy jest to w ogóle możliwe/dopuszczalne czy jako początkujący pominąłem jakiś aspekt :) Zgaduję, że w przyrodzie nic nie ginie.

(edytowany)
2 godziny temu, MattBlue napisał:

Oczywiście przetwornicę można zmienić na taką z niższymi parametrami ale chodzi mi czy jest to w ogóle możliwe/dopuszczalne czy jako początkujący pominąłem jakiś aspekt 🙂

Maksymalny prąd na linii 5V Arduino to 1A (wliczając w to mikrokontroler i wszystkie wyjścia cyfrowe), przy czym ten "1A" to dość mocno naciągany, w rzeczywistości to bliżej 0.5-0.6A, bo powyżej zaczyna się mocno grzać.