Skocz do zawartości

Lutownica dla amatora: WEP 937D+/Zhaoxin 936DH/AH czy KSGER/QUECOO/QUICKO T12 z AliExpress?


danon1989

Pomocna odpowiedź

Cześć,
jestem informatykiem, który hobbystycznie chciałby wejść w temat elektroniki. Oczywiście nie wiem na czym się to skończy (czy przypadkiem nie będę chciał lutować jakichś bardziej skomplikowanych układów), dlatego nie chcę kupować najtańszego sprzętu, żeby nie dokonywać zakupu wielokrotnie. Na chwilę obecną potrzebuję przelutować jakieś potencjometry w głośniku, gniazdo zasilania w płycie głównej laptopa itp. Generalnie będę chciał się "pobawić". Oczywiście moim zamiarem nie było zakładanie kolejnego tematu bez wcześniejszego rozeznania. Celowałem w okolice 200zł (nie wiem czy słusznie, może wybijecie mi to z głowy) i po przeszukaniu tematów na owym forum i nie tylko znalazłem kilka lutownic. Początkowo celowałem w:
- WEP 937D+
- Zhaoxin 936DH / Zhaoxin 936AH

Później po przeczytaniu wielu opinii doszedłem do wniosku, że warto celować w lutownice T12 z aliexpress. I tu trafiłem na:
- KSGER T12 stacja lutownicza porady STM32 V2.1S OLED
- KSGER T12 stacja lutownicza STM32 V3.1S (UWAGA: nie jest na STM32 lecz na MM32)
- QUECOO T12-956 STC OLED

Z wyszukanych informacji wynika, że komfort pracy na owych lutownicach T12 jest nieporównywalnie większy (grzałka w grocie). Tylko nie bardzo wiem na którą się zdecydować - tu pojawiają się pytania:
- czy tak bardzo istotny będzie tu mikrokontroler? Pierwsza lutownica jest na STM32 (chyba najbardziej polecena), druga na MM32, a trzecia na STC - nie wiem czy tu jakaś większa różnica będzie?
- wiem że któreś z tych lutownic (bodajże ten pierwszy model na STM32) ma jakieś problemy z zasilaniem? i trzeba zrobić jakieś przeróbki robić...czy ktoś się orientuje co takiego trzeba tam poprawić? Gdzieś na forum reddita wyczytałem, że nowe modele pozbawione są tej wady (ale nie mają mikrokontrolera STM32)