Skocz do zawartości

Arduino UNO + WS2812B


justkapix

Pomocna odpowiedź

Witam, na wstępie napiszę, że jestem początkujący i nie mam jakiejś dużej wiedzy na ten temat. Mam zestaw forbota do nauki arduino i pasek ws2812b (pozostał mi z oświetlenia pokoju), i chciałbym wykonać coś takiego do gier simracingowych: 

I się zastanawiam czy z pinu wyjściowego 5V na arduino można bezpiecznie zasilić pasek o długości o 16 takich diod lub 12. 

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam : ) 

 

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

@justkapix przy dioda WS2812B bardzo dużo zależy od tego co dokładnie będzie wyświetlane, w jakim tempie itd. to wszystko mocno wpływa na pobór prądu. Jeśli nie możesz zmierzyć prądu to najbezpieczniej założyć, że potrzebujesz około 50 mA na diodę, czyli w praktyce dla 12 diod potrzebujesz 600 mA, a dla 16 diod już 800 mA. Z portu USB nie pobierzesz w takim przypadku więcej niż 500 mA. Chyba, że całość będzie zasilana przez USB, ale z jakiejś ładowarki USB, a nie z komputera. W takim przypadku wystarczy spokojnie jakaś ładowarka USB 1A.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

A jaką wydajnośc ma port?

Załóżmy, że 500 mA. Nawet uznając, że plytka w ogole nie pobiera prądu, a pojedyncza dioda zapalona na max to 60 mA - ile wyjdzie?

W sumie przy zasilaniu z USB nie szalałbym z ilością diod większą niż 5.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites