Skocz do zawartości

micro:bit, multiplexer


Pomocna odpowiedź

Witam, czy ktoś może ma lub może napisać bloczki programowe umożliwiające wykorzystanie DFR0576 (multiplexer I2C) z micro:bitem? Zależy mi na podłączeniu (przez multiplexer) np. 4 wyświetlaczy 2x16 i wyświetlanie na nich różnych informacji lub np. 8 czujników BMP280. Chciałbym też wykorzystać komunikację 1-wire od czujników DS18B20 (jednoczesnie 6-10 sztuk). Jestem początkujący, używam tylko bloczków.

Link do komentarza
Share on other sites

@microzap do jednego I2C można podłączyć wiele układów. Czy na pewno potrzebujesz multipleksera? Standardowym rozwiązaniem w tej sytuacji byłoby podłączenie 4 wyświetlaczy do tej samego I2C. Konieczne jest jednak takie ustawienie wyświetlaczy, aby każdy z nich działał pod innym adresem.

4 wyświetlacze, 8 czujników BMP, 10 czujnik DS - trochę dziwny projekt jak na micro:bita 😉 Na pewno się da, tylko  możesz napotkać sporo problemów, których nie byłoby, gdybyś zdecydował się na napisanie programu do Arduino.

Link do komentarza
Share on other sites

Treker - dziękuję. Ja używam niestety tylko bloczków. Micro:bit używa pinów 19 i 20. Bloczki obsługujące wyświetlacz domyślnie mają ustawiony adres na 39. Czy mam do tych samych pinów podpiąć po 4 kabelki od 4 wyświetlaczy i każdemy samemu dobrać inny adres? Czy wymaga tu sie dostawienia czegoś jeszcze (rezystory itp)? Microbit jest platformą, którą wybrałem do celów edukacyjnych dla dzieci. Jeśli mozna używać wielu I2C, to po co jest muliplexer (kupiłem od DFRobot)? Mogę zlecić napisanie "bloczków" do microbita by obsługiwał - oczywiście nie jednocześnie 4 wyświetlacze, 8 BMP, 10 DS - lecz albo; chodzi o zasadę.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites