Skocz do zawartości

Jaki wyswietlacz dotykowy około 5' i jak podłączyć do arduino mega? A może użyć esp32?


Tom28

Pomocna odpowiedź

Witam jestem początkujący w programowaniu więc proszę o wyrozumiałość. Napisałem prosty program do obsługi pasków ledowych ws2812b w sumie jest ich 7 z wyświetlaczem 2x16 i guzikami do sterowania. Chciałbym zamienić ten wyświetlacz na jakiś dotykowy kolorowy od 4-6 cali z rozdzielczoscią około 800x480. Zależy mi by można było odczytać z karty pamięci zdjęcia i wyświetlić je na ekranie i dotykiem sterować następne zdjęcie czy poprzednie i start. Ale by zmiana zdjęć była płynna bez opóźnień. Jestem świadomy że arduino nie da rady płynnie tego robić więc pomyślałem o esp32. 

1.Jaki wyświetlacz dotykowy polecacie który obsłuży esp bez problemu?

2.Czy esp32 i jaki moduł da radę wyświetlać płynnie bez opóźnień? 

3.Do projektu potrzebuje 7 pinów cyfrowych pwm i będę potrzebował w przyszłości  2 analogowy plus ten wyświetlacz dotykowy z modułem karty pamięci czy samo esp32 będzie miało tyle wyprowadzen? 

4.Jak nie da rady na samym esp32 to czy mogę połączyć esp z wyświetlaczem i arduino. A arduino sterował by ledami na sygnał z esp? 

Prosze o jakieś rady jak to sensownie zrobić i nie zbankrutować hehe. Myślałem też o raspberry pie i stm32 ale najprościej by to chyba dało się zrobić na esp32. 

Dziękuję za każdą porade i liczę na wyrozumiałość 

Pozdrawiam Tom

Link do komentarza
Share on other sites

Przy takim wyświetlaczu zastanowiłbym się nad RPi Zero W i wyswietlaczu HDMI/USB. Nie wiem jak zwykły zero W (musiałbym sprawdzić a nie mam wolnej karty SD) ale z zero 2 gada bez problemu. Apka w pygame, do tego ESP32 gadający po UART.

Koszt to ok. stówki za rpi +karta, 195 PLN za ekran, ESP to coś koło 30 PLN. Potrzebna przejściówka na HDMI mini (w zestawie jest do micro) albo kabelek hdmi mini (są w botlandzie). Chyba nie zbankrutujesz?

Jak chcesz to sprawdzę ten ekranik z zerówką, ale jak przyjdą zakupy z kartą (czyli nie dzisiaj).