Skocz do zawartości

Stacja Pogodowa Rasberry pi pico

Forest

Pomocna odpowiedź

Dzień dobry wszystkim. Jestem studentem informatyki który chciał by zrobić swój pierwszy projekt dotyczący rasberry pi(jak by nie inaczej stacja pogodowa 😄 ), nie siedziałem zbyt wiele w tego typu zagadnieniach więc przychodzę zapytać czy moje podzespoły będą ze sobą współgrały, żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy.

A więc tak:

1.Serce części stacji będącej za oknem będzie Raspberry Pi Pico H - RP2040 ARM Cortex M0.

2. Zasilanie będzie oparte na akumulatorku Lipo Akumulator Li-Pol Akyga 1200mAh 1S 3,7V i przetwornicy step up U3V16F5 - przetwornica step-up - 5V 2A - Pololu 4941

z możliwością ładowania przez moduł Ładowarka Li-Pol TP4056 pojedyncza cela 1S 3,7V USB typ C z zabezpieczeniami.

3.Czujniki które chcę umieścić to czujnik wilgotności i temperatury Czujnik DHT11 na module od razu z rezystorem, czujnik ciśnienia BMP280, czujnik UV UV - GUVA-S12SD.

4.Informacje do odbiornika będą wysyłana z użyciem modułu nRF24L01(z anteną) (informację będę chciał wysyłać w przygotowanych ramkach z sumą kontrolną i czekać na potwierdzenie odbioru od rassbery pi 4b który będzie miał identyczny moduł).

5. Jak wcześniej wspomniałem będzie to rassbery pi 4b, również z modułem nRF24L01(z anteną) .

6. Część która nie wiem czy w ogóle jest potrzebna czyli moduł pamięci eeprom AT24C256 EEPROM 256kb I2C.

Układ będzie w stanie uśpienia i tylko raz na 10 minut się załączy aby zrobić pomiar i wysłać go rpi 4 po czym znowu będzie wchodził w stan uśpienia.

Obudowa będzie zaprojektowana w AutoCad i wydrukowana na drukarce 3D.

Na rpi4 będę chciał postawić stronę z której będzie ładny dostęp do informacji z czujników.

Dodam jeszcze pytanie jak to wszystko wygląda elektroniką na zewnątrz, na co powinienem zwracać projektując obudowę aby moja elektronika się nie zepsuła, tym bardziej że teraz jest zima.