Skocz do zawartości

Kurs Arduino I - brak "szeregowego monitora"

Pomocna odpowiedź

Napisano (edytowany)

Cześć, robię właśnie kurs podstawowy Arduino i utknęłam na 3 rozdziale: "UART (komunikacja z PC), zmienne"

Oprogramowanie instalowałam wczoraj, więc zakładam, że jest najświeższe z możliwych (Version: 2.3.6 Date: 2025-04-09T11:26:55.498Z CLI Version: 1.2.0)

W menu Narzędzia nie mam "Szeregowego monitora", jedynie "Monitor portu szeregowego". Z braku laku, wybrałam tę opcję. Nie ma tam do wyboru baud 9600, a po odpaleniu programu wyświetlają się "krzaczki". Wszystko widać na screenach. Co mogę z tym zrobić?

Zrzut ekranu 2025-07-06 113650.png

Zrzut ekranu 2025-07-06 113828.png

Edytowano przez Karolina_H

Dziękuję za odpowiedź. Jednak mam ustawione to samo co w kodzie (i tu i tu 19600, co widać na drugim screenie w pierwszym poście) i mimo tego nadal lecą "krzaki". Chciałam robić wszystko zgodnie z kursem, gdyż jestem w temacie całkiem zielona, ale nie mam opisanego tam monitora (screen poniżej) 😞 Zakładam, że od aktualizacji kursu w 2016 zaszły w oprogramowaniu kolejne, nieuwzględnione tu zmiany. Oczywiście jak się nazywa, czy wygląda dane narzędzie - jest mi obojętne 😉 byle działało, a z tym mam właśnie problem.

Screenshot_20250708-073716.png

(edytowany)

@Karolina_H, nie wiem jak w 2.3.6 na win, ale w 2.3.6 na linux baud jest przekłamany, tzn. do każdej wartości dodano prefix "1" (tylko po co?). Ustawiłbym w kodzie "9600", w arduino "19600". 

Edytowano przez orb777
  • Lubię! 1
1 godzinę temu, orb777 napisał:

(tylko po co?)

Pewnie jakiś stażysta się walnął, a senior zaakceptował PR 😄 

1 godzinę temu, orb777 napisał:

Ustawiłbym w kodzie "9600", w arduino "19600". 

To powinno być rozwiązanie, bo baud 19600 jest dziwny... można go ustawić, ale jest tak nienaturalny, że trzeba go zawsze wpisywać ręcznie... 19200 jest naturalnie występującą wartością (wartości baud zwykle są podzielne przez 4800)