Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano (edytowany)

Cześć,

Robię symulator kokpitu MiG-21, w formie w pełni zrekonstruowanego kokpitu. Niestety nie jestem elektronikiem i nie mam żadnego doświadczenia w projektowaniu PCB. Próbowałem uniknąć robienia płytek PCB, korzystając z różnych gotowych komponentów, ale po roku się poddałem i musiałem się z tym zmierzyć.

To, na co patrzycie, to schemat dla jednego z moich przyrządów – wskaźnika prędkości samolotu, napędzanego silnikiem krokowym VID29 (wariant X27). Używam fototranzystora TCST1103 do zerowania przyrządu (tak zmodyfikowany silnik krokowy wykonujący pełny obrót 360° będzie znał swoje zero i aktualną pozycję). Wszystkie płytki zostały zaprojektowane jako osobne projekty, ale zrobiłem jeden dodatkowy schemat, ponieważ uważam, że jest łatwiejszy do odczytania, choć nie wiem, czy tak właśnie powinno się to robić – kieruję się tu po prostu swoim ogólnym doświadczeniem inżynierskim. Wrzucam też płytki.

1M297 - płtyka montażowa silniczka VID29-007

2M113A - moduł TCST1103, dioda D1 jest diodą diagnostyczną, która pozwoli mi na sprawdzenie łatwe czy TCST się nie zabrudził i i generalnie czy działa prawidłowo. Zasad działania powinna być taka, że kiedy linia optyczna jest przerwana, TCST1103 daje sygnał który może odczytać ardurino i wtedy zapala się dioda D1. W tym module mam największe wątpliwości do do prawidłowości podłączeń. 

1S751 - nośnik konektorów. 

Moje podejście polegające na robieniu modułów podłączanych przez konektory JST wynika z faktu że nietylko ten przyrząd będzie wykorzystywał taki układ, i łatwiej mi będzie implementować te moduły w pozostałych przyrządach.