Skocz do zawartości

Biały osad po lutowaniu


haael

Pomocna odpowiedź

Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem absolutnie zielony jeśli chodzi o praktykę, chociaż mam pewne przygotowanie teoretyczne. Moim celem jest zbudowanie quadrotora, ale na razie mniejsza o to.

Zlutowałem zatem pierwszą płytkę w swoim życiu i nawet mi to wyszło. Na lutach pozostał jednak taki biały osad z kalafonii (tworzy się taki, jeśli kapnę kroplę kalafonii na płytkę a później ją mocno podgrzeję). Czy coś takiego może zostać, czy lepiej to zmyć? Czy wolno zanurzyć całą płytkę w acetonie? Nie zaszkodzi to elementom?

Link do komentarza
Share on other sites

Możesz to zmyć. Lepiej nie moczyć elementów. Najprościej patyczkiem higienicznym lub pędzelkiem zamoczonym w np. acetonie. Jak zamoczysz elementy to nic nie powinno się stać tylko płytka musi wyschnąć i w podstawkach może przestać łączyć.

Link do komentarza
Share on other sites

Ochrania lut? Czytałem w necie groźby, że to może powodować korozję, dlatego wolę zapytać.

Przyszedł już mój oscyloskop, zaraz będę uruchamiał płytkę. Czuję się, jakbym odkrywał nowe światy 🙂.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Czytałem w necie groźby, że to może powodować korozję

To w takim razie dlaczego maluje się płytki roztworem kalafonii w spirytusie? Właśnie przeciwko utlenianiu miedzi. Dlatego uważam że nic złego się nie stanie.

Link do komentarza
Share on other sites