Skocz do zawartości

Pascal - programowanie


Aramis

Pomocna odpowiedź

Cześć,
konstruuję obecnie swojego drugiego robota miniSUMO i tym razem chciałbym sam napisać do niego program.

(Jestem w pierwszej klasie technikum informatycznego) Narazie znam tylko podstawy Pascala. Czy możecie mi powiedzieć czy da się zaprogramować uC w Pascalu? Jeśli tak to jak się mogę do tego zabrać (jakieś kody podstawowe, czy może link do jakiegoś źródła w sieci).

Prosił bym o pomoc lub naprowadzenie mnie na jakieś informacje dostępne w internecie.

Z góry dzięki.

Link do komentarza
Share on other sites

Z przykrością muszę powiedzieć, że o ile nie jesteś nierozerwalnie przywiązany do Pascala to uciekaj od niego jak najdalej. Pomyśl o Arduino, albo czymś podobnym. C jest bardzo podobne do Pascala, a Arduino posiada biblioteki załatwiające wiele podstawowych rzeczy za Ciebie.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Popieram poprzednika, tylko C (ewentualnie Bascom, ale jeżeli myślisz o czymś więcej to szkoda czasu).

Kilka powodów:

- C ma darmowy kompilator, bez ograniczeń (darmowy Bascom generuje tylko do 2kB),
- kody wynikowe ważą z moich obserwacji około >10% mniej,
- bardziej zaawansowane jakoś bardziej sensownie się pisze (przynajmniej w moim odczuciu).

Wadą C jest mniej intuicyjna budowa i większe skomplikowanie kodu, ale warto.

Link do komentarza
Share on other sites

stecarlos napisał :

Wadą C jest mniej intuicyjna budowa i większe skomplikowanie kodu, ale warto.