Skocz do zawartości

[C] Więcej niż 2 przerwania


bordeux

Pomocna odpowiedź

Witam.

Jestem początkującym, a jak już coś poważnego robię na uC to na gotowych bibliotekach.

Mam pytanie odnośnie przerwań.

Moja sytuacja jest taka że używam VUSB oraz RFM12b-lib

VUSB używa przerwania na INT0 a RFM12b-lib przerwania na INT1.

I mam pytanie.

Co mam zrobić, gdy będę chciał dodać nową bibliotekę, która wymaga obsługi przerwań? Mój uC ma tylko 2 piny przerwań (atmega168). Co w takich sytuacjach się robi?

Link do komentarza
Share on other sites

Mój uC ma tylko 2 piny przerwań (atmega168). Co w takich sytuacjach się robi?

Przede wszystkim czyta dokładnie dokumentację uC, i szybko się okazuje że praktycznie każda końcówka mikroprocesora może być linią przerwań typu PCINT. Czyli może ich być 23.

Działa to dokładnie tak jak kolega opisał wyżej, z tą różnicą że jest już fabrycznie w uC i nie trzeba niczego dobudowywać. Trzeba tylko obsługiwać odpowiednio przerwanie od danego portu uC.

Oczywiście obsługa takich przerwań jest specyficzna,(programowo obsługiwany wektor) ale pozwala bez problemu obejść problem tylko dwóch wejść INT.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

W takiej sytuacji ja widzę dwa wyjścia:

1. Możesz użyć innych wejść, które moga być potraktowane przez procesor jak przerwania.

2. Możesz kilka zgłoszeń przerwań podłączyć do jednego wejścia INTx, nie bezpośrednio oczywiście, tylko przez jakąś bramkę sumującą.