hungrydevil Napisano Wrzesień 8, 2012 Udostępnij Napisano Wrzesień 8, 2012 Most na silniki pololu idealne do robotów MS 30zł/szt (na sztywno i idealnie w osi ustala 2 silniki). Te mosty były wykorzystywane w robotach GROM'u np. KiciuŚ, CzubuŚ które nie jednokrotnie odnosiły zwycięstwa na arenie Polskiej i Europejskiej. W tym sezonie mamy zamiar również stosować to rozwiązanie w nowych konstrukcjach. materiał aluminium PA6, waga okołu 20g, mocowanie na śrubki M3 (w zestawie wraz z mostem), rys. przedstawia najważniejsze wymiary, możliwość zrobienia mostu pod konkretne wymiary robota. Możliwość wykonania wersji w stali, która daje dobre dociążenie bezpośrednio na oś. Wersja stalowa z małymi modyfikacjami była zastosowana w robotach np. CzubuŚ JunioR, Boguś. Oczywiście dobre mocowanie silników to nie wszystko ale jest to jeden z bardziej istotnych elementów mechanicznych. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Sen Wrzesień 8, 2012 Udostępnij Wrzesień 8, 2012 Czy ta oferta będzie dostępna cały czas, czy jest tylko dana ilość sztuk? Bo byłbym zainteresowany tyle, że w następnym miesiącu (po wypłacie) Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
hungrydevil Wrzesień 8, 2012 Autor tematu Udostępnij Wrzesień 8, 2012 Generalnie cały czas tylko te 4szt. już są sprzedane więc jak się nazbiera znów kilka os. to dorobię. machnąłbym na raz ze 20szt, to cena by była atrakcyjniejsza lecz chcę najpierw wybadać rynek bo nie każdemu pasują te same wymiary. I zrobię większą partie takich, co będą najczęściej zamawiane. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, co do tych mostów śmiało można pisać, nawet jeśli nie będą to pozytywne wypowiedzi, postaram się wyciągnąć wnioski i zobaczymy co się z tego urodzi. Zastanawiam się również nad zejściem z wagi i aby zaadoptować te mosty do LF'ów? GROM miał ruszyć w tym roku w tej kategorii lecz nie będzie to na pewno zbyt szybko:( Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
bartek1333 Wrzesień 8, 2012 Udostępnij Wrzesień 8, 2012 Zastanawiam się również nad zejściem z wagi i aby zaadoptować te mosty do LF'ów? Często w LF'ach pomiędzy silnikami są inne części: mostki, elementy pasywne, turbinki, więc wygodniej jest (moim zdaniem) raczej umieszczać je osobno. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
Bobby Wrzesień 8, 2012 Udostępnij Wrzesień 8, 2012 Ze swojej strony sugerowałbym łapanie napędów nie za obudowy silnika, a za przekładnie - przy takim mocowaniu po pewnym czasie odkręcają się śrubki trzymające przekładnię z silnikiem, zaczyna latać luźno i trzeba dokręcać. 1 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
hungrydevil Wrzesień 8, 2012 Autor tematu Udostępnij Wrzesień 8, 2012 bartek1333, mam pewien pomysł aby te wyfrezowanie było głębsze i odwrócone do dołu płytki dało by to pewna wolna przestrzeń pomiędzy blokiem a elektroniką tylko twój post dał mi jeszcze jedno zapytanie rozstaw kół w LF to ile najczęściej? Bobby, zdarzały się takie sytuacje, iż przekładnia się poluzowała ale nie jest to co 5min tylko raz na jakiś czas teraz roboty jeździły kilkadziesiąt min i w żadnym nie doszło do odkręcenia się. przekładni jest również klej zabezpieczający gwint najlepszy jaki do tej pory używałem to http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htm?iname=Loctite+242&countryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FDG1 zabezpieczam nim gwinty przyrządów które robimy dla przemysłu i wytrzymują np. na prasach kilka set tysięcy cykli więc to sprawdzony towar. a w razie potrzeby śruby się wykręcają bez zerwania gwintu. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Bobby Wrzesień 8, 2012 Udostępnij Wrzesień 8, 2012 hungrydevil, ale po co korzystać z dodatkowych klejów do gwintów, skoro można lepiej zaprojektować mocowanie i uniknąć problemu odkręcania przekładni? I tak to tylko luźna propozycja, bo sam mam prosty i tani myk na mocowania, które ustawiają silniki idealnie w osi i łapią za przekładnię 🙂 Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Sen Wrzesień 8, 2012 Udostępnij Wrzesień 8, 2012 hungrydevil Jakby co jestem chętny na dwa takie mocowania + 4 koła z formą do odlewu na następny miesiąc. Koła jednak chciałbym mniejsze od pokazanych na zdjęciu ale z tym się jeszcze dogadamy. PS: Byłbym mega szczęśliwy gdyby te mocowania miały wytłoczone rowki w środku do utrzymania przekładni silnika tak jak zaproponował to kolega Bobby. Dodatkowo potrzebowałbym dłuższego mocowania tak aby przy zamontowaniu go z kołami miał 9.5-9,8cm. Jak coś to PW na pewno się dogadamy. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »