Skocz do zawartości
czarny8322

Połączenie osi wału z osią silnika

Pomocna odpowiedź

Witam,

Problem moze banalny a jednak uciązliwy. Posiadam silniki HL149, mają one oske o grubości ok 4mm którą chciałbym połączyc na stałe z wałem 4-5mm(na ktory przychodzą koła).

Próbowałem na rurki termokurczkiwe, szukałem w necie łaczników wału, nawierconych tulejek i nic konkretnego nie znalazłem. Są przeguby modelarskie, kardany ale to droga sprawa.

Mam koła które muszę przymocowac do tych silników. średnica otworu w tych kołach jest o 0.5mm wieksza od srednicy wału silnika, ponadto wał silnika jest za krótki, stąd własnie potrzeba przedłuzenia go.

Macie jakis pomysł jak moge połączyc wał tego silnika z pretem/wałem o grubosci 4mm?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Rozkręć kostkę elektryczną. Powinieneś dostać miedziany łącznik z 2 nagwintowanymi otworami i jednym na połączenie wału z osią. Śrubki w komplecie. 🙂

Cieńszy wał owiń w folię aluminiową tak aby zwiększyć grubość do tych 4,5mm. Następnie włóż łącznik i przykręć śrubkami. Folia aluminiowa powinna spowodować, że wały będą w osi i poczęci powinno sprawować to funkcję sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ciężko to ustawić w osi, przez wystające śrubki robi się mimośród i wałek ma bicie, kiedyś testowałem to połączenie.

Nie wiem czy 10zł za sprzęgło to tak drogo, KLIK

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Zawsze nożna wziąć okrągłą sztabkę miedzi wywiercić otwory 4 i 4,5mm. Po włożeniu zacisnąć lub zrobić większe otwory i połączyć klejem epoksydowym.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Tudzież znaleźć tokarza z mała tokarką i zrobi za browca taką tulejkę.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ja proponuję żebyś kupił rurkę (mosiężną/aluminiową) o średnicy wewnętrznej 4mm (można dostać w marketach budowlanych i sklepach typowo metalurgicznych), dociął do potrzebnej długości, wywiercił dwa otwory i nagwintował M3. Potem kupujesz śrubki dociskowe (tzw. "robaczki") o długości 3mm i wkręcasz imbusem 🙂 Będzie to wystawało na około 2mm, ale to i tak lepiej niż w kostkach elektrycznych.

EDIT:

Wpadł mi jeszcze jeden pomysł do głowy, może nawet lepszy. Kupujesz dystans z gwintem M4, bierzesz wiertarkę z wiertłem M4 i zrywasz gwint w dystansie poprzez przewiercenie go. Następnie wiercisz dwa otwory M3, aby dociskały oba wały i gwintujesz. W tym przypadku "robaczki" nawet nie powinny wystawać 🙂

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

w sumie dystanse gdzieś jakies mam, wiertło sie znajdzie, ale nie mam czym tego nagwintowac, poza tym... aby wywiercic dziurę w takim małm dystansie potrzebne mi małe imadło którego nie mam... w sumie jest to rozwiązanie ale kupienie części/narzędzi do jego wykonania przerosnie kwore gotowych sprzęgieł🙂 wiadomo... narzędzi nigdy za wiele ale chciałem do wykonac małym kosztem:) Sprawa wygląda tak ze mam silniki, mam koła a nie jestem w stanie tego połączyc:)

Kolego KD93... 10zł to nie wiele... ale potrzebuje takie 4 na 4 koła, poza tym nie widze nic takiego w cenie 10zł... mogłbys dac mi konkretnego linka?

Jezeli nic innego nie wykąbinuje to spróbuje sposobu z dystansem.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Napisz odpowiedź...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...