Skocz do zawartości

MOBOT-US V2 - Sonar + Ardunio


botak

Pomocna odpowiedź

Witam,

Zaznaczam iż z elektroniki jestem kompletnie zielony.

Potrzebuję sprawdzić odległość w zakresie od ok. 5cm do 20cm (nie z jakąś mega dokładnością, potrzebuje właściwie informację czy jest to 5cm czy 20cm).

Sonar zasilam z zewnętrznego napięcia 5V, Arduino z laptopa. Masa zasilania i arduino są połączone ze sobą. Na wejście analogowe Arduino podaję sygnał z pinu 3 Sonaru. Efekt - cisza, cały czas dostaję wartość maksymalną (1023 - korzystam z analogread - pomijam w tym momencie przeliczanie wartości napięcia na odległość). Podłączając pin 4 z sonaru do masy, niby coś tam się dzieje otrzymuję wartości np. 30-60 (oddalając np. rękę) ale potem czujnik się "gubi" i znowu 1023. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić. Można w jakiś sposób zmienić zakres/czujność ? Jeśli tak to w jaki sposób. A może coś innego robię źle ? Proszę o rady, ustawienie czułości czy zakresu który jest opisany w dokumentacji to dla mnie czarna magia. Załączam plik dokumentacji Sonaru.

http://www.mobot.pl/download/Sonar_Mobot-us_V2.0_instrukcja.pdf

Dzięki z góry za pomoc, jest to dla mnie bardzo ważne.

Link do komentarza
Share on other sites

Z Twojej wiadomości wnioskuję, że nie do końca dobrze czujesz się w temacie elektroniki.

Na sam początek proponowałbym odstawić Arduino na boczny tor, może tam jest jakiś problem, a winimy czujnik?

Najpierw sprawdź sonar.

Wystarczy podłączyć zasilanie do sonaru. 5V, tak jak mówiłeś. Podłącz voltomierz do pinów 3 i 10. Czyli do wyjścia analogowego i masy. Następnie zewrzyj pin 4 z GND. Powinieneś uzyskać pomiar, a jego wynik odczytasz na mierniku. Zmień później kilka razy odległość przeszkody i ponów pomiar (rozwierając i zwierając pin 4). Daj znać jakie wyniki, wykluczymy wtedy błąd czujnika 🙂

Na przyszłość może lepiej zainteresować się Sharpami? Wymagają mniej obsługi 🙂

Link do komentarza
Share on other sites