Skocz do zawartości

Manipulator - wybór serwomechanizmów


Lukasq

Pomocna odpowiedź

Witam,
chciałbym stworzyć ramie-manipulator (2 zagięcia + chwytak) do zabawy z klockami robienia herbaty itd. Tyle, że o ile w programowaniu mam kilkuletnie doświadczenie (najbardziej C# i Java) o tyle w z elektroniki wiem tyle ile przeczytałem z książek (ośla łączka + "Elektronika od praktyki do teorii". Dodatkowo chcę aby ramię było mocno programowalne przez np: możliwość uruchomienia wcześniej napisanych makr. Dlatego pomyślałem o płytce Arduino Mega ADK Android Rev3. Tak abym mógł wspomagać się aplikacjami napisanymi przeze mnie na smartphona.

Niestety jestem zielony z tematu "mechaniki" i nie mam pojęcia jakie serwa wybrać. Chciałbym aby ramię potrafiło unieść np: 100g drewnianego klocka, łyżeczkę do herbaty lub może np: przesunęło 0.5 kg kubek z wodą. Pomyślałem o Serwach Tower Pro MG-995 (są też z R, ale nie wiem co je rozróżnia) z racji dużej siły na kg i metalowych części. Tyle tylko czy one się sprawdzą i czy czasem nie wystarczą jakieś inne. Jakby nie patrzeć potrzebuje ich parę, a za cenę jednego można mieć nawet i trzy inne. Samo ramie będzie miało 40 cm długości i ważyło nieco ponad 0.5kg + ciężar serw + chwytaka. Dodatkowo dociążona podstawa dla stabilności, ale jej serwa nie będą musiały dźwigać. No i na koniec potrzebny mi jakiś silnik zamocowany do podstawy tak abym mógł obracać ramieniem 360 stopni.

Dzięki za wszystkie propozycje.

Link do komentarza
Share on other sites

Samo ramie będzie miało 40 cm długości i ważyło nieco ponad 0.5kg

Mówisz od długości jednego członu, czy o wyprostowanym ramieniu? Jeśli o jednym ramieniu to jest to całkiem sporo.

przesunęło 0.5 kg kubek z wodą

To też jest całkiem dużo.

Potrzebujesz minimum:

- jednego serwa na obrót platformy

- 2 serw na pierwszy stopień maniupulatora - jak najmocniejsze

- 1 serwo na drugi stopień - jak najmocniejsze

- minimum 1, a najlepiej z 2-3 na chwytak, tu wystarczą microserva