Skocz do zawartości

Sterownie silnika 6V, max 6A, zasilanie

KrwawyKefir

Pomocna odpowiedź

Jako że to mój pierwszy post witam wszystkich forumowiczów 🙂 Jestem bardzo początkujący więc proszę wybaczyć mi pewną niewiedzę.

Buduję platformę na gąsienicach, waga około 1.5-2 kg, średnica koła napędowego 4cm. Zamierzam wykorzystać 2 takie silniki: http://www.trobot.pl/Silniki/Z-przekladnia/Silnik-25Dx50-341 z uwagi że prędkość, moment i wymiary by mnie satysfakcjonowały a i koszt nie taki duży. Jednak podany prąd maksymalny 6A trochę mnie martwi, bo nie wiem czego użyć do sterowania, gotowe układy scalone są na jakieś 3A prądu chwilowego tylko. Dysponuje ktoś może jakimś schematem który by się do tego nadawał? Myślę nad http://www.bobblick.com/techref/projects/hbridge/hbridge.html tylko tu pojawia się problem, bo spadek napięcia jest za duży dla źródła zasilania które chciałem zastosować. I tu kolejne pytanie: jaka byłaby alternatywa dla akumulatora żelowego, coś w przystępnej cenie, żeby pojeździło koło godziny, silniki jak wyżej, elektronika ciągnęłaby do 0,5A. Czytałem o pakietach LI-pol, ale chyba musiałbym kupić 2 i łączyć równolegle, co kosztowałby mnie pewnie ze 200 zł a to trochę sporo.

Witamy 🙂

1. W tym samym sklepie tylko trochę obok leży sterownik silnika, który by Ci wystarczył:

http://www.trobot.pl/Sterowniki-silnikow-i-serw/Sterowniki-silnikow/2-kanalowy-sterownik-silnika-VNH2SP30

Rzeczywiście wiele scalonych mostków jest słabszych niż te 6A ale są też dużo silniejsze. Jak zwykle jest to tylko kwestia ceny.. Budując samemu narobisz się trochę a i tak trzeba kupić trochę elementów, zrobić płytkę, coś tam spalić, kupić jeszcze raz i miesiąc za Tobą.