Skocz do zawartości

Programowanie


Prion

Pomocna odpowiedź

Witam,
Postanowiłem rozpocząć przygodę z mikrokontrolerami, ponieważ umiejętność ich używania diametralnie zwiększa możliwości w budowy różnych układów. Ale najpierw trzeba się tego nauczyć i tutaj zaczynają się schody...

Zmontowałem schematy z różnych kursów, jednak nic nie działa ;/

Kupiłem na allegro programator Usbasp oraz mikrokontroler atmega8. Układy montowałem na płycie stykowej.

Gdy podłącze układ do programatora to dioda gaśnie a przy próbie programowania jakby komputer nie wykrywał ani programatora ani układu.

Na win Xp przy podłączeniu układu natychmiast wyrzuca z urządzeni programator;/

Sam nie wiem czy coś źle robię czy któryś element jest do du.y

Chcę, żeby cokolwiek zadziałał to będę mieć pole do działania.

Za wszelką pomoc dziękuję z góry

PS: Proszę o wyrozumiałość - jestem zielony i nowy na forum 😋

Link do komentarza
Share on other sites

1. Skoro po podłączeniu z listy urządzeń na komputerze ginie programator to masz coś źle podłączone. Co więcej jest duża szansa, że mikrokontroler już spaliłeś i nie będziesz wstanie go zaprogramować nawet po poprawnym podłączeniu.

2. Jest wiele płytek do programowania których nie musisz mieć dodatkowych rzeczy.. arduino się kłania.

3. jak nie umiesz jeszcze programować polecam nauczyć się na PC a dopiero potem na mikrokontrolery... pójdzie dużo sprawniej ze względu na krótszy czas testowania i możliwość łatwego debugowania.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

1 Kilka nowych Uc sam miałem kupić, bo zakładałem, że z tego co mam już nic nie będzie.

Może ktoś doradzi jakąś dobrą książkę ? Kurs? Nie wiem z której strony to ugryźć a jest sporo materiału i programów.

2 Znaczy mam już :

*programator z kablem (Usbasp);

*płytkę prototypową;

*masę drobnicy (diody, rezystory, kondensatory);

*jakieś pojecie w Pascalu,

* co jeszcze oprócz kwarców ?