Skocz do zawartości

CNY70 + arduino


Cukor

Pomocna odpowiedź

Siema, mam Arduino Uno z podlaczonym LCD i czujnikiem CNY70.

Czujnik mam podłaczony (tak mi się wydaje) według tego:

cny70 schemat

Wyjscie oczywiscie czujnika idzie do ADC0.

Na wyswietlaczu gdy czujnik jest skierowany w przestrzen mam ~4,9v

Kiedy przesuwam nim po bialej kartce z czarnym kwadratem to roznica miedzy czernia a biela wynosi 0,2v.

Gdyby jednak naswietlic czujnik lampka taka z biurka to napiecie spada do ~0v.

Zmieniajac ten rezystor 20k na 60k i ten 200 na 100 udalo mi sie osiagnac roznice miedzy kolorami wieksza bo okolo 0,4v.

Gdzie moze byc problem?

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Link do komentarza
Share on other sites

Na 90% wina po stronie złego podłączenia czujnika.

Sprawdź czy dioda w czujniku świeci, bo pewnie nie. Możesz zrobić to miernikiem lub patrząc na włączony układ przez aparat cyfrowy - powinno być widoczne fioletowe światło.

Link do komentarza
Share on other sites

Czujnik ten powinien znajdować się około 10mm nad powierzchnią, nie może być też zbyt blisko niej. Nie sądzę że pisząc:

gdy czujnik jest skierowany w przestrzen

stosujesz się do tego zalecenia więc zaproponuję Ci dokonać pomiarów napięcia dla czujnika znajdującego się np 5-10mm nad powierzchnią 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Treker dioda świeci patrzac przez aparat

torcek no nie napisalem ale wydawalo mi sie to oczywiste, czujnika uzywalem w odleglosci malej nawet z przyłozenia. Przez przestrzen rozumiem skierowanie go np w sufit.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wiem gdzie był bład.

Niewłaściwe podłaczenie, dla osób ktore sugeruja sie ilistracja z botlandu lub grafikami z google polecam jednak zajrzenie do datasheet'a poniewaz czesto te ilustracje sa bledne...

10432445_632940513461830_985907222_n.jpg?oh=45c8b0eb0df3d3186f9857e90f1eea54&oe=538D3B5C&__gda__=1401792449_f09a1d6966a17e66c0a92ecf7dac18ab

To jest na podstawie datasheet, nie nalezy oczywiscie zapominac o odpowiednio dobranych rezystorach na anodzie i wyjsciu.

Moze komus sie przyda.

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.