Skocz do zawartości

Dobór silnika do urządzenia


tomash

Pomocna odpowiedź

Przy 58Nm to już będzie siłownik olejowy lub silnik olejowy. A to już duży wydatek.

Nie znam parametrów siłowników/silników powietrznych może któryś się nada.

Typowe silniki krokowe kończą prace przy 28Nm.

Jeszcze jedna opcja to siłownik liniowy elektryczny.

A tak poza tym co planujesz robić tak gigantycznym momentem.

Ta konstrukcja może się rozlecieć. Powinieneś dać solidne łożyska.

Link do komentarza
Share on other sites

No ale czas ruchu jest długi, więc moc nie wychodzi jakaś potworna:

P=M*ω

co daje jakieś 50W. To niewielki silnik elektryczny plus duża przekładnia ok. 1:10000 mająca na wale wyjściowym potrzebny moment.

Musisz kręcić tym wałkiem? A może wystarczy to coś podeprzeć siłownikiem gdzieś w 1/2 lub 1/3 od osi? Jaki jest zakres ruchu? Tylko 90° jak na animacji? Jak to jest duże? Czy ma wracać samo? Co to jest ta szara kolumna po środku?

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Samo to podnoszenie nie wywołuje takiego dużego momentu, co fakt, że jak element osiągnie pozycje poziomą to będzie przyłożona siła około 110N, a chodzi o to, że silnik miałby utrzymać element w takiej pozycji.

Zakres ruchu taki jak na animacji, czyli 90 stopni.

Długość tego elementu to 0.5 m.

Szara kolumna po środku to śruba pociągowa, ale to jest mechanizm do czego innego.

Potem ma wracać do pozycji pionowej.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

No to może wykorzystaj ten fakt i zrób jakiś prosty mechanizm zapadkowy. Podnoś ramię czymś słabym (może wystarczy np. 50-krotnie mniejszy moment) a potem klik i możesz położyć na platformie i 100kg. Jak to ma dalej działać? Ma opuścić ten ciężar czy tylko go przytrzymać a potem ktoś go zdejmuje i znowu mamy niewielkie obciążenie przy powrocie? A może na powrót z obciążeniem wystarczy tylko hamulec lub tłumik pneumatyczny lub hydrauliczny? Silnik elektryczny może być hamulcem, ale wtedy użycie np. ślimaka odpada.

Nie napisałeś nic o siłownikach liniowych - czy to odpada z jakiegoś powodu? Obecność kompresora? Czy to musi być czysto elektryczne?

Jest dużo opcji, dopóki nie wiemy co to jest i w jakich warunkach pracuje, trudno coś radzić.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Wydaje mi się, że mechanizm zapadkowy jest dobrym pomysłem, a co do działania to element jest podnoszony, nakładam ciężar, utrzymuje go, ściągam ciężar i element wraca do poprzedniej pozycji.

Siłownik liniowy odpada ze względu na to, że mechanizm ma być ukryty

Ogólnie to ma być urządzenie do rehabilitacji, nie musi być elektryczne, ale tylko takie brałem pod uwagę.

Link do komentarza
Share on other sites

Oczywiście, jeżeli obecnie nie masz na pokładzie pneumatyki lub hydrauliki, to dodawanie tego tylko dla tego przypadku chyba nie jest dobrym pomysłem.

To teraz pomyśl nad wymaganiami dla podnoszenia samego ramienia i oszacuj silnik w nowych warunkach. Trzeba też wymyślić mechanizm podnoszenia zapadki (zwykłe serwo?) ale taki, który będzie robił to w sposób pewny i wyłącznie w kontrolowanym momencie. Inaczej może się komuś stać krzywda.

Być może dobrym pomysłem byłaby jednak samohamowna przekładnia ślimakowa. Takie coś ma z definicji duże przełożenie a poprzedzone jeszcze jednym - dwoma stopniami normalnej zębatej dałaby redukcję rzędu 1:10000 i samoczynną blokadę w każdym położeniu. W porównaniu z zapadką podtrzymującą coś bardzo ważnego (?) wydaje mi się trochę bezpieczniejsze, ale to musisz sam rozważyć. Być może zapadka mogłaby być uruchamiana ręcznie (dźwignia?) a współpracując z pneumatycznym tłumikiem ruchu powrotnego (trochę jak klapa bagażnika samochodowego) nie spowodowałaby urazu nawet przy nieumyślnym uruchomieniu pod obciążeniem. Można też wyobrazić sobie mechanizm uniemożliwiający odpalenie zapadki gdy na ramieniu istnieje większe obciążenie niż jakieś progowe. No, ale to już zwykła mechanika.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.