Skocz do zawartości

Koła skrętne


ncnk

Pomocna odpowiedź

Witam.

Chciałbym sprodukować pojazd, który miałby tylne koła napędowe, a przednie skrętne. Tak jak w samochodzie. Na początku chciałem sterować silniczkiem, ale może jest jakiś lepszy sposób? Z góry dzięki za odpowiedź.

Link do komentarza
Share on other sites

Najlepszym wyborem jak na razie jest skręcanie silnikami, zasada ta sama co w czołgu, co pozwala na pokonywanie diabelnie ostrych zakrętów. Najprościej użyć do tego L293.

Link do komentarza
Share on other sites

Tak tak, ale właśnie mi zależy żeby pojazd skręcał tak jak samochód. Napewno widziałeś jak to działa w samochodzie. Chciałem zrobić tak samo, z tym że zamiast kierownicy i kierowcy, zamontować silniczek. Potem dopiero pomyślałem, że na początku może to działać dobrze, ale po kilku ruchach silniczek może nie wrócić do początkowego położenia..

Może elektromagnes?

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć

To dobry i bardzo skuteczny system, wystarczy jakiś mały motoreduktor by kręcił zwrotnicami przednich kół tak jak wspomniałes w poście wyżej w samochodzie lub tak jak w samolotowych podwoziach przednich. To jest nas dwóch, mnie się to bardzo podoba ponieważ to jest bardziej zawansowane technologicznie( pracuję i gromadzę podzespoły, rysuję i w końcu jakaś opcja konstrukcyjna). Wiekszość konstruktorów powiela proste konstrukcje typu 2 napędy z przodu i jakiś wleczony ogon na slizgu lub jakies kółko, ale to już było!

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Serwo modelarskie wystarczy tam wsadzić...

Odnośnie rozwiązania napędu - pojazdy klasy 2,0 są znacznie prostsze w budowie

- nie wymagają dyferencjału

- nie wymagają budowy układu skrętnego

i sterowaniu

- prostsza kinematyka

na dodatek mają zdecydowanie lepsze własności mobilne (skręcają w miejscu).

Wszystko już kiedyś było, nawet pojazdy klasy 3,0 są już oklepane (fot) 😉

141058-Rovio4.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

No ale zobacz.. Koła skręcone prosto - powiedzmy że silniczek jest w położeniu "0", skręcona w lewo "-1", w prawo "1". Po kilku przejściach z położenia np. (0 -> 1 -> 0 -> -1) x10 silniczek z różnych przyczyn (np. ząbek przeskoczy, program zadziała zbyt wolno/szybko) zamiast znaleźć się w położeniu 0 znajdzie się w położeniu np. 0.5... A tak już nie może być.. Chyba że wszystko by zrobić na czujnikach..

Link do komentarza
Share on other sites

No i jesli tylne koła napędzane to rożnica obrotów sie "kłania", mechanicznie zrobić to zaden problem, jeden silnik+dyfer np. modelarski, elektronicznie napewno tez mozna.

Dobry silnik z reduktorem to sie tak szybko nie zacina, np modelarskie serwa, proste jak budowa cepa, cep jest tez maszyną - maszyną prostą.

Link do komentarza
Share on other sites

no ja narazie robię jedno tylne - centralne. Tak narazie będzie prościej 😉

EDIT: Moim zdaniem lepiej by było zastować jakiś elektromagnes, który ciągnie zwrotnice + jakiś mechanizm prostujący..

EDIT2:

Odnośnie rozwiązania napędu - pojazdy klasy 2,0 są znacznie prostsze w budowie

- nie wymagają dyferencjału

- nie wymagają budowy układu skrętnego

i sterowaniu

- prostsza kinematyka

na dodatek mają zdecydowanie lepsze własności mobilne (skręcają w miejscu).

Pisałem już, że chcę zbudować pojazd, który będzie się poruszał jak samochód..

Link do komentarza
Share on other sites

Servo najlepiej. 0 max w lewo 255 max w prawo. A jak się dobrze zmontuje to nic się nie przesunie a ni nie przeskoczy a co do serva to w samym sevie błedów nie będzie bo servo samo ciągle kontroluje swoje położenie

Link do komentarza
Share on other sites

➡️ McRancor.

Wszystko jasne z tymi pojazdami ze zdjecia, ale rzecz polega na tym że chłopak chce zrobić pojazd od podstaw sam i to mi się OGROMNIE podoba, nie chce podążać przetartymi szlakami, chce wejść na cierniowe drogi i to jest chwalebne.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie do końca wiem jak działa serwo, bo nigdy tego nie programowałem, ani nawet w łapie nie miałem.. Dzięki za informacje, przyjrzę się tematowi. Mógłbys polecić jakieś konkretne serwo w deseń tego o którym piszesz? (najlepiej niedrogie)

EDIT: ➡️ dziadek46

😅

Link do komentarza
Share on other sites

➡️ ncnk

Wejdż np.do- http://modele.sklep.pl ; http://www.rcskorpion.pl;

http://www.cybor-tech.com.pl< tutaj masz po wejściu w zakladkę części video duzo róznych częsci mechanicznych (kółka zebate) od magnetowidów, tanio.

W modelarskich to nawet widziałem serwa malutkie cos około 20zł za sztukę i to by wystarczyło do Twojego projektu, taniej z tego co sie orientuję nie kupisz. 🤣

Pozdrówka i owocnych rozważań nad konstrukcją

Link do komentarza
Share on other sites

A może jednak silnik z reduktorem i styki na zwrotnicach i położeniu 0, 1, -1. silnik kręci, dopóki nie zejdą się styki.

Rysunek powinien rozjaśnić.

Link do komentarza
Share on other sites

Ludzie, ale po co sobie komplikować życie? Mikroserwo powinno obsłużyć taki mechanizm (zależy ile konstrukcja będzie ważyć) - jest tanie, ma wbudowaną możliwość precyzyjnej regulacji położenia orczyka, przekładnię zapewniającą stosunkowo duży moment obrotowy, zajmuje mało miejsca i łatwo się je instaluje.. Dodam też, że przy motoreduktorze i czujnikach będą możliwe do ustalenia tylko trzy położenia kół - środek, lewo, prawo. W przypadku serwa istnieje możliwość dowolnego regulowania kąta. No i do obsługi nie trzeba marnować 3/4 portów, tylko...jeden.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.