Skocz do zawartości

[Magisterka] Pomysły na robota


Kipperek

Pomocna odpowiedź

Witam!

Jestem na 5 tym roku Informatyki i stoję przed wyborem tematu pracy magisterskiej. Od niedawna zacząłem się interesować robotyką, programowanie arduino itp. i w związku z tym chciałem zrobić projekt z tym związany. Jest jednak pewien problem, ponieważ mam promotora, który jest bardzo 'ambitny' i myśli, że praca magisterska to musi być coś super i to co magistranci będą robić musi być super skomplikowane przez co odrzuca wszystkie tematy, które studenci proponują. Udało mi się wynegocjować robienie robota na arduino, lecz jest pewien mankament - musi być on wyzwaniem programistycznym i mieć jakieś zastosowanie.

Mam parę pomysłów:

- Parę robotów które będą jeździły po pokoju przygotowanym na coś w rodzaju magazynu, będą zaimplementowane jakieś algorytmy stadne, będą się ze sobą komunikowały, unikały kolizji i dowoziły towary z miejsca na miejscie

- Robot do którego będą dołączone coś jakby nadajniki, po których naciśnięciu będzie np z kuchni szukał drogi do miejsca gdzie naciśnięto pilota i będzie dowoził np obiad 😉

W tym miejscu prosił bym was o podsunięcie jakiś pomysłów, może w końcu coś zostanie zaakceptowane.

Link do komentarza
Share on other sites

Kipperek, ja bym ostrzegał przed projektami, które mają działać w środowisku domowym. Oczywiście jest to ciekawe i ambitne, jednak jak na pierwszy większy projekt może okazać się zbyt trudne. Bezpieczniej będzie założyć jazdę/wykonywanie zadań w jakimś wstępnie kontrolowany środowisku typu plansza/makieta. Pamiętaj również, że robot, który ma się swobodnie poruszać po mieszkaniu będzie sporo droższy od małej, testowej konstrukcji. Często koszt projektu jest sporym problemem podczas prac dyplomowych.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!