Skocz do zawartości
siddawid

Początki z drukarką i problem z wyborem.

Pomocna odpowiedź

Wygląda ja byś miał za dużo filamentu i luzy na paskach(przerwa między obrysami).

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

siddawid, zmniejsz flowrate o kilka procent, jak się poprawi, to znów o kilka i tak dopóki nie uzyskasz zadawalającego wyniku.

Jak nie masz suwmiarki cyfrowej to kup, jak masz, to:

Na uniesionej dyszy wyextruduj w powietrzu trochę filamentu, pomierz średnicę tej nitki która wyjdzie w kilku miejscach i uśredniony wynik (z zachowaną dokładnością do 0.01mm) wpisz do slicera jako nozzle diameter w odpowiednim miejscu w printer settings.

Znajdź na thingiverse.com kostkę 20x20mm, wydrukuj i zmierz suwmiarką jej przekątne - sprawdzisz w ten sposób, czy osie X i Y są prostopadłe do siebie. Jeśli nie, to spróbuj manewrować konstrukcją drukarki w taki sposób, żeby uzyskany wydruk miał podstawę kwadratu. Potem zmierz kostkę w obie strony, czy ma po 20mm. Powinna być dokładność przynajmniej 0.1mm. Jeśli nie, to trzeba skalibrować ilość kroków na mm w silnikach osi x i y. Musisz napisać do producenta żeby wysłał Ci pliki źródłowe firmware który posiadasz (obstawiam marlin), tam w pliki configuration.h (czy jakoś tak) znajdujesz odpowiednie zmienne i zmieniasz ich wartości. Możesz też pozmieniać inne rzeczy ale nie radzę. Jeśli skończysz, to musisz wgrac od nowa firmware od drukarki, ale to wytłumaczę dopiero jak się okaże, że faktycznie musisz to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Mosi2 . Więc czeka mnie wyprawa do sklepu po suwmiarkę elektroniczną bo ja tylko zawsze używałem zwykłej.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Zwykła daje dokładność do 0.1mm i to jest bardzo mało wygodne. Za 30-40zł powinieneś dostać w castoramie albo obi coś sensownego nawet

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

No nic jak to się mówi hobby lubi kosztować. A jak byś mógł powiedzieć gdzie jest ten parametr który mówiłeś bo jakoś nie widzę 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Który parametr?

Coś pisałeś o flowrate że zmniejszyć szukam i nie widzę. Masz może GG lub Skype bo tak troszkę dziwnie potem to wygląda jak się tak pisze posty 🙂 ( W sumie zostaje do potomnych)

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

W filament settings powinno być. A jak nie ma, to zamiast zmniejszać flowrate możesz zwiększyć filament diameter - efekt ten sam

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dobra coś pozmieniałem i wydrukuję kostkę 10x10x10 mm i zobaczymy 🙂

[ Dodano: 20-11-2015, 23:03 ]

Po 8 minutach wyszła by prawie że idealna kostka lecz jak zawsze moje łapki się pokusiły i wydruk był troszkę za ciepły i jedna ścianka się wgłębiła 😃 Problem jaki zauważyłem to że dolna i górna warstwa jest nie wypełniona w 100%

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

siddawid, przerwy między ścieżkami? Czyli masz źle ustawioną średnicę dyszy

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
siddawid, przerwy między ścieżkami? Czyli masz źle ustawioną średnicę dyszy

Nie już wiem czemu na grzebałem w top/bot solid infill.

[ Dodano: 20-11-2015, 23:16 ]

Chyba będę zmuszony poczytać po angielsku co do czego służy i potem samemu na oko ustawiać. Tylko pierw suwmiarka elektroniczna.

[ Dodano: 20-11-2015, 23:32 ]

Taki efekt uzyskałem jeszcze chyba spróbuje zmniejszyć diameter i może będzie lepiej 😉

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ma kilka pytać:

1) Pomoże ktoś , jak sobie poradzić z nie doskonałościami na górnej warstwie , jeżeli dolna wychodzi idealnie ?

2) I czy przed każdym drukiem powinno się psikać lakierem do włosów ? ( zauważyłem , że ta metoda jest najlepsza w moim przypadku).

3) Lepiej drukować z karty SD czy z komputera ?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

siddawid,

1. co rozumiesz przez niedoskonałości? Jeśli nitki zapadają się w dół, to albo zwiększ ogólne wypełnienie, albo ilość pełnych warstw na górze. Jeśli nitki zachodzą na siebie i robią się brzydkie "nadlewy" to możesz zmniejszyć "top layer extrusion width". Poszukaj tego w ustawieniach slic3ra

2. Jak po kilku wydrukach wciąż się wszystko trzyma, to nie ma potrzeby, ale np przed większymi wydrukami ja zawsze czyszczę stół i nakładam nową powierzchnię (używam innego specyfiku, ale ile osób tyle teorii - ja swoje zbiorę i opiszę ale dopiero za jakiś czas)

3. Zawsze lepiej z karty SD. Tylko nie zawsze to opłacalne. Ogólnie karta SD wyklucza jeden z czynników który mógłby zepsuć wydruk - przy drukowaniu z pc jest ryzyko, że komputer się zawiesi, rozładuje, przypadkiem go odepniesz itp itd. Ale jak robisz kilkuminutowe wydruki to nie ma sensu żonglować kartą między czytnikiem a drukarką

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

1. co rozumiesz przez niedoskonałości? Jeśli nitki zapadają się w dół, to albo zwiększ ogólne wypełnienie, albo ilość pełnych warstw na górze. Jeśli nitki zachodzą na siebie i robią się brzydkie "nadlewy" to możesz zmniejszyć "top layer extrusion width". Poszukaj tego w ustawieniach slic3ra

Wydrukowałem mój testowy kwadrat z elipsą i górne nitki nie dotykają ścianek i efekt wychodzi taki:

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

A już skalibrowałeś średnicę dyszy? No i na jakich prędkościach drukujesz? (wrzuć screena)

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...