Skocz do zawartości

Chciałbym zbudować możliwie prosty i tani robot na arduino sterowany przez smartfona(bluetooth)


MistrzZen

Pomocna odpowiedź

Otóż tak jak w temacie. Chciałbym żeby był możliwie prosty i tani, jako iż jestem zielony i za sobą mam dopiero jakieś proste konstrukcje (typu światłolub) potrzebuje kompletna listę części (bez podwozia) i program na arduino i smartfona (Nie potrafie pisać w języku C/bascom ani w itp). Myślałem już nad zbudowaniem czegoś podobnego jak tu (

). Jako jest to mój pierwszy robot na arduino to na początek zadowolę się jakimiś podstawowymi opcjami (typu włączenie lewego/prawego silnika, jazda do tylu bez skręcania). Liczę na waszą pomoc.
Link do komentarza
Share on other sites

Rozumiem, że ambicja i trzeba sobie wysoko cele stawiać, ale jeśli nie masz nawet bladego pojęcia jak coś zrobić, zacznij od czegoś mniejszego i prostszego - oto moja pomoc.

"Jako jest to mój pierwszy robot na arduino to na początek zadowolę się jakimiś podstawowymi opcjami (typu włączenie lewego/prawego silnika, jazda do tylu bez skręcania)."

Bardzo słusznie myślisz. Zadowól się więc podłączeniem drivera silnika do Arduino i programowym sterowaniem kierunkiem i prędkością obrotową. Być może to już jest dla Ciebie wyzwaniem, więc na tym się skoncentruj. Ogarnij problem zasilania, sterowania i jazdy po wyznaczonej trasie. Może jakiś dodatkowy czujnik? Potem rozszerz to o moduł BT lub nawet o sterowanie komendami przesyłanymi po kabelku z kompa itd.. Powoli, etapami zbudujesz coś większego. Planów budowy robotów masz tu na Forum mnóstwo. Oczekujesz, że ktoś przeszuka je z Ciebie i podeśle gotowy link czy zrobi projekt od zera przycięty specjalnie do Twoich potrzeb?

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites