Skocz do zawartości

Budowa line followera


sofnir

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy na forum dopiero zaczynam przygodę z robotyką. Przerobiłem kurs elektroniki i arduino dostępne na forbocie i zbudowałem mojego pierwszego robota - światłoluba 🙂

Piszę do was z prośbą o pomoc w budowie mojego kolejnego robota - line followera. Jako, że jestem początkujący, chciałbym użyć arduino. Mam zakupione 2 silniki dc i 4 czujniki IR (z dwoma wyjściami, analogowym i cyfrowym). Bawiłem się już tym trochę i umiem sterować silnikami i odczytywać wartości z czujników. Teraz pozostaje napisanie programu. Chciałbym to zrobić samemu, ale nie wiem na jakiej zasadzie to ma działać.

Tutaj zaczyna się moja wielka prośba do Was, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to ma działać? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jak mamy 2 czujniki to jeśli linia jest pomiędzy nimi - oba silniki się kręcą, jeśli któryś z czujników wykryje linie, to skręcamy (kręci się jeden z silników). Ale takie rozwiązanie nie jest chyba zbyt eleganckie bo robot będzie jeździł jak idiota xd Podobno, aby temu zapobiec należy zastosować regulator pid.

Już kończąc, mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodzi i jak to wykonać? Program już sobie sam napiszę, tylko nie wiem co mam pisać ^^

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,

pozdrawiam Sofnir

Link do komentarza
Share on other sites

Regulator pid to swoją drogą ale zacznijmy od większej ilości czujników niż dwa. Już przy 5 można ładnie jeździć. Najpierw po prostu napisz program, żeby robot odbijał się od linii i kierunku czujnika najbardziej środka. Potem możesz się brać za pidy ale zacznij od zrozumienia mechaniki działania linefollowera i poeksperymentuj z takim prostym programem.

Link do komentarza
Share on other sites