Skocz do zawartości

Generowanie dźwięku na uC


shopin2008

Pomocna odpowiedź

Czy przez scalaka ATtiny2313 da sie generować muzyke??

Jak ktos zna kod albo schemat to bardzo rposze pisać.

Z góry dziękuje.

[ Dodano: 18 Kwi 09 01:37 ]

Przepraszam za błędy w pisowni.

__________

Komentarz dodany przez: treker

Nie przepraszaj, tylko używaj przycisku "Sprawdź pisownię".

Link do komentarza
Share on other sites

Mam pytanie związane z tematem więc nie będę tworzył nowego tematu.

Proszę powiedzieć czy dobrze rozumuje jeżeli chciałbym wygenerować na

AVR dźwięk o częstotliwości 400 Hz to powinienem zrobić tak

Z racji że 400 Hz to okres trwa T = 1 / f = 0,0025 s = 2,5 ms

Czyli przez t1 = 1,25 ms generuje dodatnia połówkę czyli 5V

a przez drugie t2 = 1,25 ms generuje ujemną połówkę czyli 0V

Kiedyś gdy programowałem w Pascalu był jeszcze drugi parametr

duration co jak rozumiem określa trwanie dźwięku.

Proszę więc o odpowiedź czy moje rozumowanie jest dobre.

Z linku powyżej nie korzystam bo używam assemblera i C.

Link do komentarza
Share on other sites

Przeznaczenie:

Wysyła ciąg impulsów na wybraną końcówkę portu.

Składnia:

SOUND pin , il_impulsów , czas_impulsu

gdzie:

pin nazwa końcówki portu będącą linią wyjściową,
il_impulsów ilość generowanych pełnych impulsów,
czas_impulsu czas trwania pojedynczego impulsu.

Opis:

Gdy do podanej linii portu dołączony będzie głośniczek lub buzzer, można użyć instrukcji SOUND w celu generacji pojedynczych tonów.

Końcówka portu jest ustawiana w stan 0 i 1 w czasie trwania pełnego impulsu. Czas trwania tej sekwencji jest określony parametrem czas_impulsu. Liczba tych impulsów jest określona jako drugi parametr.

Uwaga! Instrukcja SOUND nie jest przeznaczona do generowania przebiegów o określonej częstotliwości. W tym celu najlepiej użyć przerwań jednego z sprzętowych liczników.

Zobacz także:

Przykład:

Sound Portb.1 , 10000, 10 'generuj jakiś dźwięk

End

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Po pierwsze to co dałeś jest w bascomie a ja go nie trawie.

Po drugie to pytałem o generowanie dźwięków o określonej częstotliwości a nie odtwarzanie mp3.

Po trzecie to już wiem jak to zrobić tzn. tak jak myślałem.

Ale....

Po czwarte to dzięki z link może się kiedyś przyda jak sobie go przetłumaczę na C++.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja szukam czegoś takiego na C, a sound wysyła tylko ciąg impulsów a nie generuje częstotliwość tak jak np. układ NE555, a tak właściwie to po co ci to na C++? tam jest troche inna składnia niż w C.

__________

Komentarz dodany przez: treker

a tak właściwie to po co ci to na C++? tam jest troche inna składnia niż w C.

No i co z tego? Uważasz, ze temat, w którym się nie wypowiesz jest gorszy, czy naprawdę musisz coś pisać w każdym temacie? Nie wiem jak inni ale ja już mam dosyć tych Twoich "rad".

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.