Skocz do zawartości

Jaki zestaw kupić typowo pod programowanie


Xevaquor

Pomocna odpowiedź

Witam

Trochę wstępu: jestem programistą, amatorsko interesuję się sztuczną inteligencją i chcę ją przenieść z gruntu wirtualnego na bardziej nazwijmy to mechaniczny.

Szukam dla siebie jakiegoś zestawu który będzie wymagał możliwie mało pracy "fizycznej" - lutowanie etc. Chcę się skupić typowo na programowaniu. Dlaczego tak? Mam mało wolnego czasu i jest mi go po prostu szkoda na problemy czysto sprzętowe. Od biedy potrafię coś polutować ale nie chcę na to tracić czasu i energii.

Zależy mi na

* możliwie mało lutowania/etc

* rozbudowane możliwości programowania

* konfigurowalność (nie chcę jednego konkretnego robota w którym nie można nic zmienić)

Znalazłem np coś takiego: https://neorobot.pl/pl/vex-iq-construction-kit-zestaw-konstrukcyjny.html

Czy ktoś z Was ma doświadczenia z tego typu konstrukcjami lub też jest w stanie coś doradzić?

Link do komentarza
Share on other sites

Xevaquor, ale co konkretnie chcesz budować/programować? Nie lepiej iść np. w Arduino - gdzie będziesz miał bardzo dużo akcesoriów w wersji łatwej do połączenia? Albo np STM32 F4 - jeśli chcesz zająć się kodowaniem? Zerknij na kursy Forbota, jest tam kilka możliwości: https://forbot.pl/blog/kursy

Link do komentarza
Share on other sites

@Treker

Przykładowo:

* Plansza do kółko i krzyżyk. Kamera patrzy na planszę i interpretuje stan gry a mechanicznie ramię chwyta pionki i je ustawia wykonując ruchy.

* Kroczący robot który sam uczy się stawiać kroki tak aby iść jak najszybciej (jakiś reinforcement learning)

* balansowanie kulką na nazwijmy to "paletce"

* robot wpuszczony do labiryntu i szukający drogi

Kiedyś w szkole mieliśmy lego mindstorms i bardzo mi to odpowiadało, natomiast szukałbym czegoś bardziej zaawansowanego

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg