Skocz do zawartości

Jaki zestaw kupić typowo pod programowanie

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam

Trochę wstępu: jestem programistą, amatorsko interesuję się sztuczną inteligencją i chcę ją przenieść z gruntu wirtualnego na bardziej nazwijmy to mechaniczny.

Szukam dla siebie jakiegoś zestawu który będzie wymagał możliwie mało pracy "fizycznej" - lutowanie etc. Chcę się skupić typowo na programowaniu. Dlaczego tak? Mam mało wolnego czasu i jest mi go po prostu szkoda na problemy czysto sprzętowe. Od biedy potrafię coś polutować ale nie chcę na to tracić czasu i energii.

Zależy mi na

* możliwie mało lutowania/etc

* rozbudowane możliwości programowania

* konfigurowalność (nie chcę jednego konkretnego robota w którym nie można nic zmienić)

Znalazłem np coś takiego: https://neorobot.pl/pl/vex-iq-construction-kit-zestaw-konstrukcyjny.html

Czy ktoś z Was ma doświadczenia z tego typu konstrukcjami lub też jest w stanie coś doradzić?

Xevaquor, ale co konkretnie chcesz budować/programować? Nie lepiej iść np. w Arduino - gdzie będziesz miał bardzo dużo akcesoriów w wersji łatwej do połączenia? Albo np STM32 F4 - jeśli chcesz zająć się kodowaniem? Zerknij na kursy Forbota, jest tam kilka możliwości: https://forbot.pl/blog/kursy

@Treker

Przykładowo:

* Plansza do kółko i krzyżyk. Kamera patrzy na planszę i interpretuje stan gry a mechanicznie ramię chwyta pionki i je ustawia wykonując ruchy.

* Kroczący robot który sam uczy się stawiać kroki tak aby iść jak najszybciej (jakiś reinforcement learning)

* balansowanie kulką na nazwijmy to "paletce"

* robot wpuszczony do labiryntu i szukający drogi

Kiedyś w szkole mieliśmy lego mindstorms i bardzo mi to odpowiadało, natomiast szukałbym czegoś bardziej zaawansowanego

Obawiam się, że rzeczy o których piszesz są już bardzo zaawansowane i będą drogie. Możesz popatrzeć na zestawy Bioloid firmy Robotis. Nietsety, serwa wystarczająco silne i precyzyjne dla humanoida są dość drogie.