Skocz do zawartości

Kilka pytań początkujących, m.in. o łożyska.


sirtoto

Pomocna odpowiedź

Witajcie, od pewnego czasu tworzę prosty projekt, jestem jednak początkujący i chciałbym zapytać o to jak jak połączyć oś z łożyskiem (kulkowym), obydwie te części mają średnice 3mm, jak to dokładnie się robi? Szukam od pewnego czasu i nic nie mogę znaleźć.

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Share on other sites

W zależności od rodzaju obciążenia (ruchoma oprawa/ ruchomy wałek) robisz pasowanie ciasne albo na pierścieniu wewnętrznym albo na zewnętrznym.

Pewnie niewiele Ci to mówi, szczegóły na ten temat możesz znaleźć w książkach nt. konstrukcji urządzeń.

Link do komentarza
Share on other sites

Witam.

Na początek możesz sięgnąć po książki o podstawach konstrukcji mechanicznych, albo zerknąć na tą stronę:

http://www.pkm.edu.pl/index.php/lozyska

ale nie wiem, na ile się w tym połapiesz bez podstawowej wiedzy o mechanice. Napisz coś więcej o tym co chcesz zrobić, do czego zastosować łożysko, to dostaniesz konkretne rady. Inaczej napiszę Ci wykład o łożyskach przy czytaniu którego zaśniesz, a Twój przypadek i tak się w nim nie zmieści.

Pozdrawiam

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay