Skocz do zawartości

[C] LPC1347 [OM13045] Początek przygody - porównanie do Arduino

maki1234

Pomocna odpowiedź

Witam 😉

Jestem na pierwszym roku informatyki. Chciałbym zacząć zabawę z mikrokontrolerami. Myślałem na Arduino, jednak po konsultacji z wykładowcą dowiedziałem się, że w przyszłości na studiach spotkam się z Cortexami, podał konkretnie płytkę prototypową ( https://kamami.pl/lpcxpresso/204397-om13045.html ). O ile jak działa Arduino to wiem, to jaka jest tu analogia. Domyślam się, że tutaj poziom będzie troszkę trudniejszy. Czy zaprogramowanie takiego cuda (Kompilator LPCXpresso jest za free) będzie trudniejsze od Arduino? Jak potem z zaprogramowanej płytki skorzystać. W przypadku arduino mamy piny I/O, a tutaj jest to " płaska wersja". Da się to z płytką prototypową typu http://propix.com.pl/userdata/gfx/74c9f18987212ef084ecd26c0084ef19.jpg "złączyć" i korzystać podobnie jak z arduino?

Pozdrawiam 😉

Analogii między STM32, Arduino i LPC1347 jest na pewno wiele. Po pierwsze to wszystko są mikrokontrolery. Druga sprawa używają tego samego kompilatora - wszystkie wykorzystują gcc. W przypadku Arduino jest to wersja dla AVR, natomiast wersja "pod maską" LPCExpresso i OpenSTM32 jest taka sama i generuje kod dla ARMv7.

Różnica to układy peryferyjne, które są charakterystyczne dla każdego modelu, ale ich funkcje sobie odpowiadają. Wszędzie znajdziemy więc porty I/O, moduł komunikacji szeregowej, przerwań itd.

Większość tego co napisaliśmy w dyskusji o STM32 odnosi się też do układów NXP. Różnica to tylko biblioteki - dla stm32, będzie to StdPeriph lub Cube, do LPC jest chyba OpenLPC, ale głowy nie dam.

Ogólnie LPC1347 to typowy układ z rdzeniem Cortex-M3, więc tym samym co w STM32F1 i wielu układach innych producentów.

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit