Skocz do zawartości

Robot typu SCARA

SeLe

Pomocna odpowiedź

Witam. Jestem nowy na tym forum i to mój pierwszy temat.

Nie wiem czy dobry dział wybrałem, jeżeli nie, to proszę o przesunięcie mojego tematu w odpowiedni dział.

Przejdę do rzeczy.

Jestem studentem III roku Automatyka i Robotyki.

Potrzebuję pomocy przy pracy dyplomowej.

Moim tematem pracy jest "Robot typu SCARA". Szukałem w internecie na jego temat, w jaki sposób budować, jakie są potrzebne są do niego elementy, lecz nic nie znalazłem istotnego i zrozumiałego dla mnie ( Może źle szukałem).

Ma być to robot 3 osiowy, użyję do niego 3 serwonapędy. Będzie programowany przez płytke arduino.

Pisze tutaj, ponieważ nie wiem od czego zacząć. Od strony mechanicznej jestem słaby. Przy kinematyce pomoże mi mój promotor, a jeżeli chodzi o zaprogramowanie go przez arduino to raczej nie bedę miał problemów. Z elektroniką radzę sobię pół na pół.

Głównie proszę was, abyście mi pomogli zacząć budowe tego robota. Jakie potrzebne są elementy, co mam najpierw zrobić, jak, z czym, gdzie.

Z góry dziękuje Panowie. Zależy mi na waszej pomocy, ponieważ mam okazję aby nauczyć się typowej mechaniki i kinematyki.

Dodam, że taki otrzymałem temat, bo resztę dla mnie ciekawych i łatwiejszych do wykonania, moim znajomi "zajumali". Byłem zmuszony wybrać ten, ponieważ wydawał mi sie najłatwiejszy z reszty tematów.

Pozdrawiam wasz miłośnik forbot-a

A próbowałeś już szukać tutaj na forum? W prawym górnym rogu masz okienko wyszukiwania.

Twoje pytanie jest z rodzaju "Chciałbym zbudować dom z czterema pokojami. Szukałem w Internecie informacji o czteropokojowych domach, ale nigdzie nie piszą od czego zacząć ich budowę i jakie materiały są potrzebne."

http://automatykab2b.pl/technika/6399-jak-zbudowac-robota-komponenty-robotyki-przemyslowej-w-ofercie-wobit#.WMMv2TE2vIV

Za dużo z tego to sie nie dowiedziałem. Po drugie ja chce zastosować serwonapędy a nie silniki krokowe, może jeszcze śrube kolbową, ale z odzysku.