Skocz do zawartości

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam, jak w temacie, co lepsze i dlaczego do dalszej nauki, mniej więcej mnie znacie, ciągle będę się bawił na arduino i pisał coraz to ciekawsze 😅 sketch-e, ale co dalej.

Koniecznie musi mieć debugger(prawda ELVIS? 😃 ), chyba??

Co przystępniejsze, ciekawsze, przydatniejsze?

Miłego wieczoru :->

Co przystępniejsze, ciekawsze, przydatniejsze?

Miłego wieczoru :->

Cześć,

według mnie (to tylko moje osobiste odczucia):

1) Przystępniejsze: STM32

2) Przydatniejsze: STM32

3) Ciekawsze: FPGA

Pozdrawiam

Ponieważ to moje złośliwości przyczyniły się do powstania tego wątku, więc pozwolę sobie coś odpowiedzieć - mając podstawy programowania opanowane na Arduino, proponowałbym zostać przy programowaniu.

FPGA to zupełnie inna bajka, bardzo fajna ale inna.

Natomiast co do platformy to radziłbym pobrać VIsual Studio Express, czy inne narzędzie i pouczyć się programowania na PC. Debugger wtedy działa dużo lepiej, programy kompilują i uruchamiają się błyskawicznie. Komunikaty bez problemu można wyświetlać w okienku konsoli - a po faktycznym opanowaniu podstaw można wrócić do embedded 🙂

What is embedded?

Nie zadałem chyba najważniejszego pytania, czym obie platformy się różnią, do czego służą? Odpowiedź proszę skompilować 😅 w sposób zjadliwy dla laika....

Tylko, że jeśli zainstaluję jakiś tam program na PC to ja nie będę wiedział co tam pisać, ja muszę mieć jakieś zadania, przykłady... sam nic nie wymyślę... chyba.

Czym obie platformy się różnią, do czego służą?

Odpowiedź prosta: jeśli kręci cię tworzenie układów elektronicznych od zera to idź w FPGA, a jeśli kręci cię jednak sytuacja, że masz gotowy układ elektroniczny i podajesz do niego tylko instrukcje to idź w mikroprocki i mikrokontrolery w tym STM32 czy AVR-y ^^ I tyle 😃

Natomiast co do platformy to radziłbym pobrać VIsual Studio Express, czy inne narzędzie i pouczyć się programowania na PC. Debugger wtedy działa dużo lepiej, programy kompilują i uruchamiają się błyskawicznie. Komunikaty bez problemu można wyświetlać w okienku konsoli - a po faktycznym opanowaniu podstaw można wrócić do embedded 🙂

Cześć Elvis,

od jakiegoś czasu (jak zapewne wiesz) jest wersja "VS Comunity Edition" i zrobiła się z tego wielka "kobyła" - która nie jest już szybka i ze względu na biblioteki "Uniwersal Windows Platform" rozmiar do pobrania z sieci jest spory (początkujący nie wie co powinien zaznaczyć w instalatorze, a co nie jest mu potrzebne). Oczywiście jak kolega miałby dostęp do jakiejś instalki starszych wersji VS to nie ma problemu.

A może jakiś mniejszy kompilator np. Z MInGW - gcc (teraz jest nawet wersja 64 bitowa). Ja wolę aby jakiś krótki program skompilować pod Windows z gcc (MinGW), niż czekać aż mi się Visual Studio wytoczy 😉

A może C++ builder wersja Starter z Embarcadero też jest darmowa.

Pozdrawiam

Ja raczej unikam VS od ładnych kilku lat. Podałem tylko jako przykład - chodziło mi o to, że na PC można używać darmowych narzędzi i skupić się na nauce programowania, a nie grzebania w rejestrach. Oczywiście takie grzebanie daje mnóstwo radości, ale wypadałoby chociaż podstawy programowania opanować.

Ja raczej unikam VS od ładnych kilku lat. Podałem tylko jako przykład - chodziło mi o to, że na PC można używać darmowych narzędzi i skupić się na nauce programowania, a nie grzebania w rejestrach. Oczywiście takie grzebanie daje mnóstwo radości, ale wypadałoby chociaż podstawy programowania opanować.

Cześć,

ja używam w pracy (C#), ale bynajmniej nie jestem zachwycony kierunkiem w jakim ewoluuje VS od kilku lat 😉

Co do podstaw to w pełni się z tobą zgadzam.

Pozdrawiam

[ Dodano: 01-02-2018, 18:19 ]

Co przystępniejsze, ciekawsze, przydatniejsze?

Cześć SOYER,

jeśli "kręcą" Cię stare gry i komputery to FPGA jest "strzałem w dziesiątkę".

Zobacz np.tą "oldschool'ową" grę:

http://www.instructables.com/id/Obstacle-Avoidance-Game/

Możesz na tej stronie porównać sobie kod "debouncera" (do usuwania drgań styków przycisku) w Verilogu z tym z Arduino 😉

http://www.instructables.com/id/Obstacle-Avoidance-Game/

A tutaj temat zbliżony, lecz bardziej zaawansowany:

http://www.fpgaarcade.com/

Gdybyś chciał sam zaprojektować własną koparkę krypto-walut to FPGA też jest dobrym wyborem 😅

Pozdrawiam

Dzięki chłopaki, co do programowania na PC to używam CodeBlocks, nie wiem jak się to ma do waszych propozycji ale Mirek Zelent tego używa w swoim kursie na YT, to i ja się trochę uczę...

Czy tam jest debugger nie wiem, tak szczerze to się tylko domyślam do czego takie narzędzie służy, ale jak go używać to ni ni...

Na podstawie domysłów, wydaje mi się, że można dzięki niemu zobaczyć co program w danej chwili robi i na czym się ew. wywala, gdzie zatrzymuje itp. Tylko nie mogę sobie tego wyobrazić jak, skoro procek wykonuje kilka milionów operacji na sekundę. Chyba, że to wtedy działa jakoś inaczej, wolno... i linijka po linijce możemy to zobaczyć.

Chętnie bym się gdzieś tego nauczył... debugowania, nigdy nie lubiłem robali 🤣

Dzięki chłopaki, co do programowania na PC to używam CodeBlocks, nie wiem jak się to ma do waszych propozycji ale Mirek Zelent tego używa w swoim kursie na YT, to i ja się trochę uczę...

Cześć,

ja używałem "Code Blocks" z kompilatorem dla AVR (Windows) i nie narzekałem. Proste środowisko, ale wystarczające do większości zastosowań. Code blocks może współpracować z wieloma kompilatorami (z jakim aktualnie pracuje ustawia się w opcjach kompilatora dostepnych w menu - trze4ba podać ścieżki do kompilatora, debbugera itp.)

Pozdrawiam

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...