Skocz do zawartości

Sterowanie Arduino za pomocą aplikacji w C++ obiektowym


Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam,
chciałbym zbudować robota do robienia drinków. Początkowo, do wyboru rodzaju napoju chciałem użyć przycisków Arcade Push Button, jednak postanowiłem że użyję do tego (jeszcze nie napisanej) aplikacji w C++ obiektowym.

Moje pytanie brzmi: Czy możliwe jest, aby przy użyciu aplikacji napisanej w C++ wysyłać przez UART dane do Arduino? Czy aplikację należy napisać w języku C?

Z góry dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam!

Możesz sobie tą aplikację napisać w czymkolwiek ci się zamarzy, nawet w Brainfucku. Wszystko co potrzebujesz to otworzenie pseudo-pliku portu szeregowego i wypisanie do niego danych, które chcesz przesłać. Jestem pewien, że jeśli tylko trochę się wysilisz, to znajdziesz przykłady jak to zrobić w jakimkolwiek języku chcesz, obiektowym czy nie, na jakimkolwiek systemie operacyjnym jakiego używasz.

  • 1 miesiąc później...

Napisać pewnie można we wszystkim, tylko trzeba umieć, ja znalazłem przykłady na youtubie do C# i napisałem coś takiego

. Zajmuje to 10 minut. Kiedyś walczyłem z C++ i poległem. Co prawda to tylko odbiór, ale w drugą stronę jest łatwiej, bo wysyłasz jednym poleceniem zawartość boxa tekstowego i nic Cię nie interesuje. Pisanie tu różnych paneli sterowniczych, terminali, konfiguratorów dla modemów GSM/modułów BT/mostków UART/WIFI jest banalne, a programy działają stabilnie. Środowisko w wersji dla amatorów jest darmowe. Wadą jest, że działa tylko w Windows.

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...