Skocz do zawartości

Arduino + blockchain + rfid


Worldmaster

Pomocna odpowiedź

Cześć, jestem kompletnie zielony w temacie arduino, jednak mam zamiar zająć się tematem na poważnie ponieważ ma związek z moją pracą inżynierską. Zamierzam zbudować mini stację do ładowania samochodów elektrycznych z wykorzystaniem Arduino(bez fizycznego przesyłu energii). Jednak nie wiem jakie kupić by móc to zrealizować. Stacja mam mieć kilkanaście przycisków, wyświetlacz, antene RFID, dostęp do internetu by podłączyć się do blockchain. Samochodem będzie też płytka Arduino z RFID tagiem, jednak nie mam pojęcia co kupić i żeby nie przepłacać. Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady 🙂 W razie czego mogę doprecyzować jeszcze bardziej.

Link do komentarza
Share on other sites

To jest właśnie "w razie czego". Nie dostaniesz żadnej sensownej porady, bo to byłaby dziecinada. Na podstawie tak szczątkowych informacji to można mieć jedynie kolejne pytania, np:

Po co RFID?

Co to jest blockchain?

Co to ma robić, do czego ten cały zestaw skoro nie ma ładować?

Jaki ten wyświetlacz, co tam będzie pokazywane?

Jak będzie wyglądało używanie tego zestawu?

Do czego tyle przycisków?

Jak będzie wyglądać komunikacja nie-ładowarki z nie-samochodem i jakie informacje będziesz tamtędy (którędy?) przesyłał?

Jak chcesz się dostać do internetu? Już samo to w zasadzie dyskwalifikuje Arduiono. Da się, ale to bez sensu.

Czy przewidujesz jakiś inne funkcje lub rozbudowę stacji, np. uzupełnienie o prawdziwe przesyłanie energii? Przewodowe?

No i w czym nie jesteś zielony?

Link do komentarza
Share on other sites

RFID potrzebne mi jest po to by móc zautentykować "samochód"

Blockchain, ciężko wytłumaczyć w kilku zdaniach ale jest to zagadnienie bardzo powiązane z kryptowalutami