Skocz do zawartości

Skrypt w pythonie, sterowanie silnikiem za pomocą DRV8835


Foxs

Pomocna odpowiedź

Witam, nie znam się za bardzo na pythonie a potrzebuję skryptu do sterowania silniczkiem za pomocą sterownika DRV8835 podłączonego do raspberry.

Wszystko zaczerpnąłem stąd: https://github.com/pololu/drv8835-motor-driver-rpi

from __future__ import print_function
import time
from pololu_drv8835_rpi import motors, MAX_SPEED

# Set up sequences of motor speeds.
test_forward_speeds = list(range(0, MAX_SPEED, 1)) + \
  [MAX_SPEED] * 200 + list(range(MAX_SPEED, 0, -1)) + [0]  

test_reverse_speeds = list(range(0, -MAX_SPEED, -1)) + \
  [-MAX_SPEED] * 200 + list(range(-MAX_SPEED, 0, 1)) + [0]  

try:
    motors.setSpeeds(0, 0)

    print("Motor 1 forward")
    for s in test_forward_speeds:
        motors.motor1.setSpeed(s)
        time.sleep(0.005)

    print("Motor 1 reverse")
    for s in test_reverse_speeds:
        motors.motor1.setSpeed(s)
        time.sleep(0.005)

    print("Motor 2 forward")
    for s in test_forward_speeds:
        motors.motor2.setSpeed(s)
        time.sleep(0.005)

    print("Motor 2 reverse")
    for s in test_reverse_speeds:
        motors.motor2.setSpeed(s)
        time.sleep(0.005)

finally:
  # Stop the motors, even if there is an exception
  # or the user presses Ctrl+C to kill the process.
  motors.setSpeeds(0, 0)

Powyższy skrypt działa dobrze.

Potrzebuję teraz zrobić taki skrypt w którym silniczek będzie obracał się ustaloną ilość obrotów lub czasu jeśli się nie da z obrotami po czym zatrzymywał. I drugi taki sam na wstecznym.

Skrypty te chciałbym wrzucić do automatycznego uruchamiania o danych porach co zapewne mogę zrobić w crontab (działam na ubuntu)

Ma to ogólnie posłużyć do przesuwania małych drzwiczek w lewo i w prawo o ustalonych porach.