Skocz do zawartości

Części do kursu AVR-GCC - czy dobrze wybrane/gdzie kupić?

PolGraphic

Pomocna odpowiedź

Witam.

Na wstępie zaznaczę że jestem osobą bardzo początkującą.

Natknąłem się na świetny kurs autorstwa ABXYZ dotyczący programowania AVR:

http://hobby.abxyz.bplaced.net/index.php?pid=4&cid=1

Wypisałem sobie, czego i ile będę potrzebował przez jego wszystkie cztery części (po co potem dokupić i płacić dwa razy za przesyłkę).

Chciałem zapytać czy poniższa lista jest kompletna (jeśli komuś chce się sprawdzić/od razu widzi jakiś błąd). Ale przede wszystkim - gdzie mogę to kupić za jednym zamachem i czy nie popełniłem błędów w liście?

Proszę o link do konkretnego, w miarę taniego sklepu, czy użytkownika na allegro. Choć muszę zaznaczyć, że jak szukałem np. 7447 na allegro, to nie znalazłem :/

- przewód

- zasilacz (5 VDC, 600 mA - mam już taki, co prawda do gniazdka jakie są w USA, ale mam też przejściówkę jakąś na standard europejski)

- programator USB

- płytka stykowa

- atmega8

- atmega16

- dioda 1N4001

- 4 diody 1N4148

- 8 diod LED (rozumiem że to coś innego niż te powyżej; na co patrzeć przy ich wyborze? jakieś model/parametry są ważne by układ działał?)

- kondensatory (2 x 10uF, 3 x 100nF - tu chyba tylko sprawdzić by miały taką pojemność?)

- rezystory (1 x 10k - 10k = 10 000 omów?, 8 x 1k, 14 x 470 omów)

- złącze J2 IPC10 (to chyba jest już w programatorze?)

- 12 przycisków monostabilnych (ważne jakieś parametry?)

- tranzystor BC547B

- buzzer z generatorem (wystarczy jak wyciągnę stary z jakiejś zabawki? czy jakieś parametry są ważne?)

- stabilizator napięcia 7805

- 2 x 7-segmentowe wyświetlacze LED

- 2 x układ 7447 dekoder kodu BCD na kod wyświetlacza 7-segmentowego

- 2 przełączniki typu piano dip switch 8

Wiem że cała ta lista i pytania w nawiasach mogą się Wam wydawać (i pewnie są) głupie. Jednak weźcie poprawkę, że dopiero stawiam w tym wszystkim pierwsze kroki (język C i owszem, ale elektronika kompletnie od zera).

po 1.