Skocz do zawartości

Sterowanie diodami za pomocą przycisków


Adikon

Pomocna odpowiedź

Witam! Chcę napisać program, który będzie miał takie zadanie. Są dwie diody i chcę, aby jeden przycisk załączał jedną diodę, a drugi drugą obojętnie w jakiej kolejności wcisnę przycisk. Diody mają się zaświecić i dopiero po kolejnym wciśnieciu zgasnąć. Od razu mówię, że mam zestaw pierwszy forbota i przerobiłem kurs do momentu świateł drogowych. Ale chciałem od razu napisać swój program i sprawdzić co wiem, a czego nie. Czytałem sporo o pętlach itd, ale nie mogę tego ogarnąć. Z zawodu jestem elektrykiem, ale teraz mam więcej czasu po pracy i chciałem powrócić do swojego hobby jakim jest elektronika. Niestety programowanie okazało się dla mnie trudniejsze niz myslałem.

To jest mój pierwszy samodzielnie napisany kod, który ma za zadanie włączać 3 diody i wyłączać za pomocą jednego przycisku. Ten kod działa mi bez problemu.

https://pastebin.com/raw/mHUA5sZY

Tutaj próbowałem napisać kod, który miał działać tak jak napisałem na wstępie, ale niestety nic mi z tego nie wychodzi:

https://pastebin.com/raw/GswGnkgp

Nie mogę po prostu nigdzie znaleźć informacji jak rozdzielić każdy program. Potrafię zrobić na dwa przyciski, ale np po wcisnieciu pierwszego mogę sterować drugim przyciskiem, a chcę aby każdą diodę można było włączać niezależnie. 

Muszę jeszcze dodać, że z angielskim u mnie nie najlepiej. Na razie chcę ogarnąć język typowo Arduino, a na C może później się zdecyduję. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Link do komentarza
Share on other sites

1 godzinę temu, Adikon napisał:

Diody mają się zaświecić i dopiero po kolejnym wciśnieciu zgasnąć

Więc musisz zapamiętać ich ostatni stan (0 lub 1) i po ponownym naciśnięciu przycisku wysłać do LEDa zanegowaną wartość ostatniego stanu i zapamiętać nową.

Tu można wklejać kod programu - znacznik Kod czyli <>

Funkcji delay() raczej staraj się unikać. Tu dużo było na temat przycisków i LED - zobacz