Skocz do zawartości

Pytanie o konieczność używania obudowy


ghost1313

Pomocna odpowiedź

Witam, jako że jestem bardzo początkujący, jeśli chodzi o sprawy związane z elektroniką, mam pytanie dotyczące tego, jak bardzo potrzebna jest obudowa chroniąca Raspberry Pi i jak duże jest ryzyko jego uszkodzenia, jeśli komputerek będzie sobie po prostu leżał na biurku (oczywiście podłączony do zasilania) bez jakiejkolwiek ochrony. Pytam, ponieważ jestem aktualnie studentem informatyki, i na zajęciach czasami używamy FPGA czy STM32 bez żadnej osłony i nic wielkiego im się z tego powodu nie dzieje. Z tego co wiem jest tak, że niektóre płytki są bardziej wrażliwe, a inne mniej i chciałbym wiedzieć jak Rasbberry Pi wygląda w tym kontekście.

Interesuje mnie też jak to wygląda, jeśli chodzi o dotykanie płytki palcami, w momencie gdy jest ona podłączona do zasilania.

Edytowano przez ghost1313
Link do komentarza
Share on other sites

2 godziny temu, ghost1313 napisał:

Z tego co wiem jest tak, że niektóre płytki są bardziej wrażliwe, a inne mniej i chciałbym wiedzieć jak Rasbberry Pi wygląda w tym kontekście.

Raspberry Pi nie jest krytycznie wrażliwe na "dotyk", ale na pewno trzeba bardziej uważać niż przy Arduino/STM32. Szczególnie, że wymiana uszkodzonej płytki trochę kosztuje. Trzeba też pamiętać o specyfice tego co się podpina do malinki. Przykładowo możesz mieć podłączone HDMI, ethernet, zasilacz, klawiaturę i robi się wtedy plątanina grubych, mało elastycznych przewodów (szczególnie HDMI). Nie trudno w takiej sytuacji przypadkiem przesunąć RPi, albo nawet przewrócić je na bok. Dlatego lepiej jednak trzymać układ w obudowie. Analogicznie jak z komputerem - też możesz trzymać złożony PC luzem, ale raczej lepiej mieć całość zamkniętą w obudowie 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!