Skocz do zawartości

Zliczanie czasów rozwartych obwodów


z1em

Pomocna odpowiedź

Witam szanowne forum,

na wstępie tego postu chcę powiedzieć, że dopiero rozważam zakup zestawu podstawowego Arduino forbota, a co za tym idzie jestem zupełnie zielony 😉.

Szukałem na forum i nie znalazłem, a mam do rozwiązania pewien problem. Czy z Arduino uda się rozwiązać następującą sprawę:

Potrzebuję skonstruować system, który by liczył czas rozwarcia obwodów, a następnie żeby można było odczytać wyniki na PC.

Wypiszę najważniejsze dla mnie funkcje takiego systemu:

-5 niezależnych linii z kontaktronami 

-z każdej linii musi być osobno liczony czas przerwania obwodu (wystarczy dokładność do 1s; z założenia może być tylko jeden rozwarty obwód jednocześnie)

-po zakończeniu sesji musi być możliwość odczytu i zapisania wyników (najlepiej bezpośrednio na PC) 

Przykładowy wynik na końcu:

Kontaktron 1: 1s

Kontaktron 2: 2s

Kontaktron 3: 4s

Kontaktron 4: 8s

Kontaktron 5: 16s

 

 

Z góry dziękuję za wyrozumiałość i informację czy coś takiego uda się uzyskać z podstawowego Arduino, a jeżeli nie to jakby Państwo do tego podeszli?

 

Pozdrawiam!

 

Link do komentarza
Share on other sites

1 godzinę temu, ethanak napisał:

a) da się

b) zacząłbym od kursu Arduino na Forbocie

Czy taka informacja wystarczy?

Dziękuję, w tym momencie taka odpowiedź zupełnie wystarczy i właśnie celuje w ten kurs. 

 

1 godzinę temu, Belferek napisał:

No jeszcze bym się zastanowił nad sposobem odbioru tych danych przez PC - własny program, jakieś gotowe narzędzie?

Jeszcze tego problemu nie rozważałem tak dokładnie. Po bardzo wstępnym zaznajomieniu się ze środowiskiem liczę na to, że program Arduino IDE da chociaż możliwość wyświetlenia wyników na monitorze szeregowym. 

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!