Skocz do zawartości

[ Bascom] Sterowanie IR Problem!


chodki

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie..

Jako, że jest to mój pierwszy post na forum pragne się z wami przywitać, mam na imię Łukasz i dopiero zaczynam przygode z Bascom'em.

Oczywiście przyszła pora nie pierwszy problem, mianowicie chciałbym posterować pojazdem gąsienicowym poprzez podczerwień. Program napisałem jednak nie jestem zadowolony z jego działania, problem tkwi w "braku podtrzymania", chciałbym aby pojazd jechał tylko wtedy gdy trzymam wciśniety przycisk. Teraz jak widać w kodzie (podprogram przód) przekaźnik na wyjściu klepie podczas trzymania przycisku na pilocie innego pomysłu nie mam. Może ktoś wie jaki sposób przeskoczyć ten problem?! Normalnie brak mi pomysłów, a że jestem początkującym to nie mam ich za wiele..... 😋😋

Bardzo dziekuje za zainteresowanie tematem.

Oto fragment kodu (Jazda do przodu)


Do                                                          'poczatek programu

Getrc5(adres , Command)                                     'pobierz adres i komende z pilota

  Command = Command And &B01111111                         'Wyświetlanie komend na LCD


  Cls
  Lcd "adres: " ; Adres                                    'wyświetl adres
  Lowerline
  Lcd "komenda: " ; Command                                'wyświetl komendę


Waitms 50
                        'warunki i odwołania do podprogramów

  If Command = 32 Then
     Gosub Przod
  End If

  If Command = 33 Then
     Gosub Tyl
  End If

  If Command = 17 Then
     Gosub Lewo
  End If

  If Command = 16 Then
     Gosub Prawo
  End If



 Loop                                                      'koniec pętli

End                                                         '---------------------------------------------------

                                                          'podprogramy:

Przod:
Do


   Waitms 50
   ' gasienica prawa
   Set Portd.0
   ' gasienica lewa
   Set Portb.2
   Waitms 5
   Reset Portd.0
   Reset Portb.2