Zawisza Napisano Styczeń 17, 2019 Udostępnij Napisano Styczeń 17, 2019 Witam wszystkich! Mam problem z wgraniem programu na arduino uno. Gdy próbuje go wgrać wyskakuje błąd: avrdude: ser_open(): can't open device "\\.\COM6": Nie można odnaleźć określonego pliku. Problem z wgrywaniem na płytkę. Sprawdź http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload w poszukiwaniu sugestii. Wcześniej wszystko działało poprawnie.Dodam tylko że używam arduino IDE oraz że jestem początkujący. Z góry dziękuje za odpowiedź
Henrykk Styczeń 17, 2019 Udostępnij Styczeń 17, 2019 To wgraj przykład "blink". Tylko wybierz płytkę UNO i port. A może projekt nie przeszedł weryfikacji?
Zawisza Styczeń 17, 2019 Autor tematu Udostępnij Styczeń 17, 2019 Niestety nie działa.Nie mam pojęcia z czym to może być związane.
Belferek Styczeń 17, 2019 Udostępnij Styczeń 17, 2019 2 godziny temu, Zawisza napisał: can't open device "\\.\COM6 Czy na pewno w Twoim systemie jest port COM6 - zdarza się, że przy odłączaniu i ponownym podłączaniu modułu numery portów się zmieniają. Zobacz NARZEDZIA - PORT i rzuć okiem do właściwości komputera. 2 godziny temu, Zawisza napisał: Sprawdź http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload w poszukiwaniu sugestii. Z tym materiałem oczywiście się zapoznałeś? Wcześniej programowałeś swój moduł bez problemów? Ze sterownikami nie ma kłopotów?
Gieneq Styczeń 18, 2019 Udostępnij Styczeń 18, 2019 Kiedyś mi się zdarzyło, że po program, który notorycznie wysyłał coś na UART zajmował port i nie dało się wgrać programu - można wtedy pokombinować z przyciskiem RESET.
Zawisza Styczeń 18, 2019 Autor tematu Udostępnij Styczeń 18, 2019 Wcześniej wszystko działało. Port com taki sam. Gdy próbuje zaknstalować nowe sterowniki wyskakuje mi wiadomość ,że są aktualne.Tak zapoznałem się z tym artykułem. Wciskam reset ale nadal nie działa jest możliwość zresetowania arduino w inny sposób?